پورابراهیمی در نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

مشکلات کشور ربطی به تحریم ها ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور هیچ ربطی به تحریم و دخالت آمریکا ندارد، بلکه ناشی از سو مدیریت ها است

مشکلات کشور ربطی به تحریم ها ندارد بلکه، دست‌مایه سوء مدیریت استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که صبح امروز پنجشنبه 9 اسفندماه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: : حجمه های دشمنان بر اقتصاد کشور متمرکز شده و انتقال اتاق جنگ ایران به وزارت خزانه داری آمریکا تایید کننده این موضوع است.

وی افزود: شرایطی که از اول سال در مسئله ارز کشور ایجاد شد، توسط کمیسیون اقتصادی مجلس رصد می شد، شوک ارزی وارد شده بی سابقه نبوده و برای مقابله با این شوک جلسه ای در کمیسیون اقتصادی با حضوری وزیر اقتصاد وقت و رئیس کل بانک مرکزی وقت برگزار شد که مسئولان دولت اعلام کرون طرح جامع ای برای مواجه با التهاب ارزی دارند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی نیز اعلام آمادگی برای همکاری کردیم، اما شاهد یک بسته اقدام غیر کارشناسی توسط دولت بودیم که افزایش سود سپرده های بانکی که بر بانک های خصوصی و دولتی تحمیل شده بود اولین اقدام دولت بود.

پور ابراهیمی با اشاره به اجرایی نشدن طرح جامع مقابله با شوک ارزی گفت: رئیس وقت بانک مرکزی پس از خروج از جلسه کمیسیون اقتصادی طی مصاحبه ای موافقت خود را با طرح کمیسیون اقتصادی اعلام کرد، اما همان روز پس از جلسه دولت تصمیم بدون پشتوانه کارشناسی اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی باعث نابود شدن ۲۰ میلیون دلار از منابع ارزی کشور شد که تا کنون ۳.۵ میلیون دلار از این منابع تعیین تکلیف نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور هیچ ربطی به تحریم و دخالت آمریکا ندارد، بلکه ناشی از سو مدیریت ها است، در تحلیل پدر طراحی تحریم ها علیه ایران ( ریچارد نفیر) آمده است که ایران توان عبور از تحریم هارا دارد، حتی تحریم های ۱۳ آبان که به نظر آنان شدید تحریم ها بود؛ اما در این تحلیل آمده است که برای تحمیل فشار بیشتر به ایران باید بخشی از تحریم ها برداشته شده و بعد از آن دوباره تحریم های گسترده اعمال شود.

پور ابراهیمی در پایان در خصوص بودجه افزود: بودجه دولت رویکرد متداول دارد و با شرایط فعلی کشور همخوانی ندارد، دولت برای اصلاح لایحه بودجه خود چهار ماه فرصت خواست .راهی جز اصلاح ساختار اقتصادی کشور چه در مورد بودجه و چه در سایر بخش ها وجود ندارد ، برای پی بردن به اهمیت این اصلاح ساختاری باید اشاره کرد که شش برابر حجم نقدینگی کشور، دولت دارایی بلا استفاده و بد استفاده دارد و به جرات می توانم بگویم که نه تنها آمریکا بلکه اتحاد کل جبهه استکبار هم نمی تواند مشکلی برای کشور ایجاد کند و دهه پنجم انقلاب می تواند دهه شکوه اقتصادی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۹:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خوب بالاخره فهمیدید که مشکلات اقتصادی ربطی به تحریمها نداره
الحمدالله
حالا با این سوء مدیریت که باعث این همه فاجعه اقتصادی برای مردم شد چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
jaber
۰۷:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
با وجود دستان توانمند اختلاص گران و ژن های برتر دیگر کشور نیاز به تحریم ندارد . این ها از صدتا تحریم بدترند . خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
چرا واقعان کارشناسان خبره و علمی مانند اقای پور ابراهیمی نباید بعنوان یکی از تاثیرگذارهای اقتصادی باشند؟؟؟؟ کابینه دولت همه افرادی هستند که فقط حرفهای بدون پشتوانه دارند و هیچگونه توجیه درستی از طرحهای خود ندارند خواهشن اقایان مانند پورابراهیمی را قدر بدانید و از نظراتشان استفاده کنید لجبازی های سیاسی را کنار بگذارید
Germany
cvbf
۱۷:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مشکلات کشور مربوط به بی کفایتی مسئولین است.
آخرین اخبار