در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحول مديريتى؛ نياز امروز قوه قضائيه

مسئول بسیج دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به تغیرات و تحولات مدیریتی در قوه قضائیه آن را در برهه کنونی ضروری دانست.

محمد صابر باغخانی پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتصاب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه اظهار کرد: از این انتصاب استقبال می‌کنیم و امیدواریم مواردی که در قوه قضائیه وجود دارد از جمله کم‌کاری‌ها و کاهش بازرسی‌ها که باعث  افزایش فساد اداری شده است، به بهترین شکل ممکن حل شوند.

وی افزود: سروسامان پیدا کردن اوضاع قوه قضائیه نکته مثبتی است، به دلیل اینکه حجت الاسلام رئیسی خودشان از بطن مجموعه قوه قضائیه بوده‌اند به نظر می‌رسد این موضوع بهتر و به سرعت نتیجه دهد.

ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه با دانه‌درشت‌ها

باغخانی پور درباره تحولاتی که قوه قضائیه در حال حاضر نیاز دارد، بیان کرد: امروز قوه قضائیه بیشتر نیاز به تحول مدیریتی دارد و اینکه در بسیاری از موارد جسورانه‌تر عمل شود؛ یعنی دانه‌درشت‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، نه اینکه گاهی به قشر ضعیف فشار بیشتری آورده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی افزود: این امر به این معنی نیست که با خلاف‌های کوچک برخورد نشود؛ این امر هم باید صورت بگیرد، ولی مقابله با فساد در رده‌های بالاتر دارای اهمیت بیشتری است.

سفارش‌پذیری؛ مهم‌ترین آسیب قوه قضائیه

وی درباره مهم‌ترین آسیب‌های قوه قضائیه گفت: یکی از نکاتی که در حال حاضر در قوه قضائیه وجود دارد سفارش‌پذیری است، این امر باید در قوه قضائیه برطرف شود؛ امروزه سفارش پذیری از سوی یک مسئول برای اقوام، یکی از آسیب‌های قوه قضائیه و قضات است.

باغخانی پور درباره شخصیت حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: ایشان از ۱۹ سالگی در قوه قضائیه هستند و چون از بطن قوه قضائیه بالا آمده‌اند و همه رده‌های مجموعه قوه را می‌شناسند و با مدیران و کادر آنجا آشنایی دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی افزود: این امر باعث شده است که کادر اجرایی به این انتصاب واکنش مثبتی نشان دهند، زیرا فردی که در کنار خودشان رده‌های قوه قضائیه را بالا رفته است قرار شده به عنوان رئیس قوه منصوب شود.

حجت الاسلام رئیسی سفارش‌پذیر نیستند

وی بیان کرد: حجت الاسلام رئیسی شخصیت فعالی هستند و عملکردشان در آستان قدس رضوی این مهم را ثابت می‌کند، ایشان به فکر محرومان جامعه هستند و از سوی کسی سفارش‌پذیر نیستند؛ همچنین شخصیت ضدفساد دارند و دارای سلامت نفس هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی افزود: واقعیت این است که شرایط قوه قضائیه با آستان قدس متفاوت است؛ در آستان قدس نیاز به برخورد با خیلی از موارد مملکتی نبود، البته ایشان در آستان قدس هم جلوی بسیاری از فساد‌ها را گرفتند و مردم مشهد نسبت به این امر واکنش مثبتی نشان دادند، ولی قوه قضائیه جسارت بیشتری می‌خواهد و من فکر می‌کنم این جسارت در ایشان وجود دارد.

وی درباره اینکه یک فرد از درون قوه قرار است رئیس شود، بیان کرد: این موضوع بسیار مثبت است و باعث خواهد شد کادر مجموعه امیدوارتر شود و با انگیزه بیشتری کار کند اما این به لحاظ مادی است؛ ولی چیزی که خیلی مهم است اینکه کادر مجموعه می‌دانند اگر خوب کار کنند و مفید باشند می‌توانند پله‌های ترقی را بالا بروند و برای کشورشان مفید باشند.

باغخانی پور گفت: انتصاب حجت الاسلام رئیسی اتفاق جالب و مثمر ثمری خواهد بود؛ انشاالله ایشان بتوانند با تعاملی که با کادر مجموعه برقرار می‌کنند، این کار را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار