ناسا اولین تصاویر دقیق از «کمربند کوئیور» را منتشر کرد

آژانس فضایی ناسا تصاویری جدید منتشر کرده است که گفته می‌شود دقیق‌ترین تصاویر از «کمربند کوئیپر» است.

ناسا اولین تصاویر دقیق از «کمربند کوئیور» را منتشر کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل ملی هوانوردی و فضا به اختصار ناسا یک سازمان مستقل در شاخه اجرایی حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های برنامه فضایی کشوری و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را برعهده دارد. این آژانس به تازگی تصاویری را منتشر کرده است که به طور دقیق، جسمی در «کمربند کوئیپر» را به نمایش گذاشته است.

حال دیگر جسم 2014 MU69 داخل کمربند کوئیپر از یک لایه به ظاهر ساده بیشتر به نظر می‌رسد. ناسا به تازگی تصاویری واضح از این جسم را به نمایش گذاشته است که از فاصله ۴ هزار و ۱۰۹ مایلی در روز اول ژانویه و ساعت ۱۲:۳۳ نیمه شب گرفته شده است. در حالی که دانشمندان قبلا برخی از جزئیات MU69 را می‌دانستند، که شکلی غیرمعمول مانند "پنکیک" دو طرفه دارد، این تصاویر با کیفیت بالاتر را نیز به نمایش گذاشتند که جزئیاتی را نشان می‌دهند که قبلا دیده نمی‌شد. شما می‌توانید در این تصویر قطعه‌های دایره‌ای از سطح آن، حفره‌های عمیق (قابل رویت به سمت بالا) و دیگر جزئیات که قبلا بی‌اهمیت بود، پیدا کنید.

ناسا اولین تصاویر دقیق از «کمربند کوئیور» را منتشر کرد

این آژانس فضای با افتخار از این کشف خود سخن می‌گوید. افق‌های جدید به MU69 نزدیک‌تر از هدف اصلی خود، پلوتون، به لطف بی سابقه دقت در محاسبات در چندین کشور بود. به گفته مدیر تیم تحقیقاتی این مأموریت، آلن استرن شانس زیادی وجود داشت که دوربین به کار رفته برای عکسبرداری نتواند این جسم را بگیرد.

متأسفانه، دیگر تصویری با کیفیت بهتر از این تصویر جدید نمی‌توان با تجهیزات امروزی گرفت. با این حال، آن‌ها به اندازه کافی خوب هستند که می‌توانند بینش‌های بیشتری در مورد شکل گیری این شیء ارائه دهند و نوع تعاملات آن تقریبا ۴.۱ میلیارد مایل از زمین است. بر اساس گفته‌های استرن، این تصاویر، عکس‌های کوتاهی هستند، اما می‌توانند سال‌ها بینش را ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: کاروان کمپینگ نیسان با باتری بازیافت شدنی +تصاویر


انتهای پیام/

تصاویری دقیق از «کمربند کوئیپر» را ببینید

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار