یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید قزل آلا به ۱۲۰ هزارتن رسید/قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۲۸ هزار تومان

نبی زاده از تولید ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن در سال ۹۷ خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، تولید قزل آلا در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت قزل آلا نسبت به هفته های اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید قزل آلا پیش بینی می شود که روند افزایش قیمت تا شب عید همچنان در بازار ادامه یابد.

وی صادرات ماهیان دریایی جنوب را دلیل اصلی گرانی قزل آلا دانست و افزود: کمبود ماهیان دریایی و هجوم تقاضا برای خرید ماهیان پرورشی موجب شده تا قیمت ماهی های سردآبی و گرم آبی با نوساناتی در بازار روبرو شود.

نبی زاده قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود دلالان و واسطه های متعدد هر کیلو قزل آلا با نرخ ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود که نسبت به ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ماهی شب عید وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به رونق صادرات ماهیان دریایی و افزایش چند برابری قیمت سایر محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ و ازدیاد تقاضا برای خرید پیش بینی می شود که قیمت قزل آلا در ایام پایانی سال سر مزرعه به ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: برای کنترل قیمت قزل آلا در بازار شب عید با بسیاری از تولیدکنندگان در حال رایزنی هستیم تا تولید خود را زودتر از موعد به بازار عرضه کنند تا نوسان قیمت ها ادامه دار نشود، اما در مجموع به سبب عدم‌حمایت دولت از بخش آبزی پروری کنترل قیمت کمی دشوار است.

نبی زاده میزان تولید قزل آلا در سال ۹۷ را حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن اعلام‌کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت ها و بارش های مناسب پیش بینی می شود که تولید قزل آلا در سال آینده افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از مزارع در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به آنکه تصمیمات سازمان شیلات در خصوص واردات تخم‌چشم زده بر افزایش قیمت تاثیر گذار است، از این رو بسیاری از تولیدکنندگان سرمایه در گردش کافی برای فعال سازی مزارع خود را ندارند که به همین خاطر دولت همانند سایر بخش ها حمایت از پرورش دهندگان قزل آلا را باید در دستور کار قرار دهد تا آنها به امر تولید ترغیب شوند.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در پایان درباره آخرین وضع صادرات قزل آلا تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید قزل آلا در بازار داخل، صادرکنندگان رغبت چندانی برای صادرات ندارند.

انتهای پیام/

افزایش چندبرابری محصولات پروتئینی عامل اصلی گرانی ماهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار