در حالیکه کمتر از یک ماه مانده به انتخابات اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم شد!

«­یولیا تیموشنکو» یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه «پترو پوروشنکو» رقیب خود را به تقلب متهم کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم شد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «­یولیا تیموشنکو» یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه «پترو پوروشنکو» رقیب خود را به تقلب متهم کرد و در حالیکه کمتر از یک ماه مانده به انتخاباتی که غیرقابل پیش‌بینی اعلام شده است، باعث تشدید تنش‌ها شد.

یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین روز جمعه به دفتر مرکزی پلیس کی‌یف، پایتخت اوکراین رفت تا بر اساس اظهاراتش «دلایل و شواهدی را که نشان می‌دهد پوروشنکو خود را برای تقلب و خرید گسترده آرا آماده می‌کند»، ارائه کند.

وی با متهم کردن یکی از نمایندگان حزب پوروشنکو در پارلمان اوکراین به عنوان منشاء اصلی «نظام هرمی گسترده به منظور توزیع پول» برای خرید آرا پیش از انتخابات ۳۱ مارس، اعلام کرد «امروز فساد در سراسر اوکراین نهادینه شده است».

پلیس اوکراین نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرد تحقیقاتی را آغاز کرده است که «فقط یکی از ده‌ها» پرونده مربوط به نقض قانون انتخابات را شامل می‌شود که بعد از شکایت‌ نامزد‌ها آغاز شده است.

تیم پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین که در سال ۲۰۱۴ قدرت را به دست گرفت و به علت شکست در مبارزه با فساد با انتقادات شدیدی مواجه است، «به طور قاطعانه» اتهاماتی را که تیموشنکو وارد کرده است، «رد کرد».

دستگاه‌های امنیتی اوکراین به نوبه خود اعلام کردند در ماه فوریه در چارچوب تحقیق برای مداخله در انتخابات، به بیش از ۳۰ بازرسی در سراسر کشور مبادرت کرده اند. اگرچه دستگاه‌های امنیتی اوکراین تصریح نکرده اند کدام نامزد هدف این تحقیقات و بازرسی‌ها قرار گرفته است، اما یک نماینده منطقه‌ای حزب تیموشنکو اعلام کرد یکی از "دفاتر داوطلبانه" این نامزد در جنوب کشور مورد بازرسی قرار گرفته است.

نشانه دیگر افزایش تنش‌ها با نزدیک شدن دور نخست انتخابات در تاریخ ۳۱ مارس این است که در جریان این هفته دست داشتن یکی از نزدیکان پوروشنکو در یک رسوایی انعکاس پیدا کرد که به گفته روزنامه نگاران به منشاء عملیات قاچاق تجهیزات نظامی از روسیه مربوط می‌شود.

بر اساس نظرسنجی موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف که این هفته منتشر شد، در زمینه ابراز علاقمندی شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن، پوروشنکو با کسب ۱۸ درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد و این در حالی است که تیموشنکو با کسب ۱۳ درصد آراء در جایگاه سوم قرار دارد.

بر اساس این نظرسنجی «وولودیمیر زلنسکی» بازیگر کمدی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب ۲۶ درصد آراء با پیشی گرفتن از دو رقیب خود در جایگاه نخست قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار