معاون شهردار تهران خبر داد؛

پیشنهاد حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از تصویب حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت خبر داد.

پیشنهاد حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتختبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران از فردا در جلسات شورای شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بودجه سنواتی سال آینده و در راستای برنامه سوم توسعه شهر تهران به آن توجه شده، موضوع توسعه حمل و نقل عمومی غیرموتوری از جمله دوچرخه‌سواری همگانی است.


بیشتر بخوانید؛ واکنش شهردار تهران به دوچرخه سواری بانوان


وی ادامه داد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران که نقشه راه شهرداری تهران در پنج‌سال آینده خواهد بود، موضوع توجه به دوچرخه‌سواری به عنوان یک حمل و نقل پاک مورد توجه و تاکید قرار گرفته و شهرداری مکلف شده تا در زمینه ایجاد بستر‌های لازم و نیز فرهنگسازی عمومی در این خصوص اقدام کند.

به گفته اشرفی، در بودجه پیشنهادی سال آینده در مجموع ۱۶۹ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار برای روان‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه غیرموتوری پیشنهاد شده است؛ که در همین راستا، ۱۳۱ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه و ۳۱ میلیارد ریال نیز برای بهسازی و مرمت معابر موجود پیشنهاد شده است.

اشرفی اضافه کرد: همچنین ۶.۵ میلیارد ریال نیز برای توسعه نگهداری تجهیزات سامانه‌های مرتبط با دوچرخه در نظر گرفته شده است که با تصویب این بودجه در شورای شهر و تخصیص آن در سال آن، امیدواریم که فرهنگ دوچرخه‌سواری در تهران گسترش یابد.

وی تاکید کرد: همچنین طبق تبصره ۱۹ لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران، به منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه‌گذاری، تاسیس، تجهیز و توسعه سامانه‌های حمل و نقل دوچرخه‌محور، مبالغی تحت عنوان کمک‌های فنی و اعتباری پیش‌بینی شده است.

ذکر این نکته ضروری است که بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران از روز یکشنبه، ۱۲ اسفندماه، در دو نوبت صبح و عصر در صحن علنی شورای شهر تهران آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

بررسی بودجه 98 شهرداری تهران در شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار