مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عنوان کرد؛

ظرفیت عظیم گردشگری دریاچه نمک مغفول مانده است

موسوی مشکینی گفت:بهره برداری از شورابه دریاچه نمک بایدبه گونه‌ای باشدکه آب ازدست رفته دوباره به دریاچه بازگرددومطالعات کارشناسی به صورت دقیق وشفاف انجام بپذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در نشست همفکری با تشکل‌های زیست محیطی استان در سخنانی گفت: نگرانی‌های زیست محیطی پیرامون دریاچه نمک همچنان وجود دارد و متأسفانه وضعیت این اکوسیستم ارزشمند نسبت به گذشته وخیم‌تر شده است.

وی با اشاره به ادامه روند خشکسالی و قطع حقابه‌های زیست محیطی دریاچه نمک، خواستار تشکیل کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» و فاصله گرفتن از اقدامات جزیره‌ای در رابطه با این دریاچه شد و عنوان کرد: مسئولان امر باید نگاه ویژه‌ای به دریاچه نمک داشته باشند و دور از چشم بودن این دریاچه، باعث فراموشی آن نشود.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم گردشگری دریاچه نمک مغفول مانده است، بیان کرد: بهره برداری از شورابه دریاچه نمک باید به گونه‌ای باشد که آب از دست رفته دوباره به دریاچه بازگردد و در این رابطه لازم است مطالعات کارشناسی به صورت دقیق و شفاف انجام بپذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه نمی‌توان با حدس و گمان و ادعا‌های کارشناسی نشده با اکوسیستم شکننده دریاچه نمک رفتار کنیم،بیان کرد: در صورت بروز تخریب زیست محیطی در دریاچه نمک، خسارات آن پایدار و جبران ناپذیر خواهد بود و گرد و غبار ناشی از آن پایتخت و مرکز کشور را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

وضعیت دریاچه نمک قم وخیم‌تر شده است

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار