آهوی ایرانی به دانشگاه شیراز انتقال می‌یابد

ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی شیراز به منظور انتقال آهوی ایرانی به زمین‌های این دانشکده با حضور ظهرابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در جلسه‌ای که در دانشکده کشاورزی شیراز برگزار شد، ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی به منظور انتقال آهوی ایرانی به زمین‌های دانشکده با هدف تکثیر، پرورش و حفاظت از این گونه و ایجاد سایت آموزشی، پژوهشی و تفریحی بررسی شد.

دکتر ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این جلسه اظهار امیدواری کرد که با بررسی همه جانبه طرح، بتوان گونه آهوی ایرانی را به این دانشکده انتقال داد و به بازپروری گونه‌های آسیب دیده پرداخت.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث حفاظت و پرورش، تنوع آسیب گونه‌ها در حیات وحش برای درمان و تحقیق و پژوهش، فرصت ارزنده‌ای است.

دکتر عدالت رئیس دانشکده کشاورزی شیراز گفت: این دانشکده حدود دو هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی در دشت باجگاه دارد و در بازه زمانی ۶۰ ساله تمام تلاش خود را برای حفظ این اراضی در راستای حفظ محیط زیست و حداقل دستکاری و دخالت عوامل انسانی کرده است.

وی افزود: با توجه به حضور اساتید و تثبیت زمین‌های این دانشکده با رویکرد حفظ محیط زیست و تامین زیستگاه برای حیوانات وحشی، این اراضی ظرفیت بسیار مناسبی برای ساخت سایت پژوهشی است.

رییس دانشکده کشاورزی شیراز اظهارداشت: در صورت فراهم بودن تمام شرایط، تامین منابع مالی مورد نیاز و استفاده از فرصت‌های بالقوه دانشکده، می‌توان برنامه انتقال آهوی ایرانی را با هدف تکثیر، پرورش و حفاظت از این گونه و ایجاد سایت آموزشی، پژوهشی و تفریحی اجرا کرد.
انتهای پیام/م

آهوی ایرانی به دانشگاه شیراز انتقال می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار