بررسی گزارش تخلف احتمالی سازمان نوسازی در ساخت یک مدرسه/ هیچگونه تخلفی محرز نشد

دادستان عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان گفت: پس از بررسی مدارک افتتاح یک مدرسه در استان مبنی بر وجود تخلف، هیچگونه تخلفی محرز نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب سیستان وبلوچستان، پیرو انتشار کلیپی در فضای مجازی در رابطه با افتتاح یک مدرسه در استان که در آن فردی مدعی شده بود سازمان نوسازی برای ساخت دیوار در اطراف آن مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون هزینه کرده است، دادستان مرکز این استان از بررسی مدارک و اسناد خبر داد و گفت: با بررسی مدارک هیچگونه تخلفی محرز نشد.

وی در تشریح این خبر ادامه داد: طبق اسناد و مدارک موجود خبر اعلام شده مبنی برهزینه ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت دیوار یک مدرسه صحیح نیست؛ اولا مبلغ اعلامی این میزان نبوده است و از طرف دیگر هزینه صرف شده تنها برای ساخت دیوار نبوده و محوطه سازی مدرسه را نیز شامل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: برای ساخت دیوار مدرسه که حدود ۱۳۵ متر است مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان و برای محوطه سازی که حدود ۹۶۵ متر بوده است مبلغی بالغ بر ۸۷ میلیون هزینه شده است که مجموع این رقم ۵۰۰ میلیون تومان نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: مدارک مربوطه برای یک مدرسه دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت و در آن مدرسه نیز هزینه ساخت دیوار و محوطه سازی نزدیک به ۲۴۹ میلیون بوده است و مجموع هزینه کرد برای ساخت دیوار و محوطه سازی دو مدرسه حدودا ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد همچنین ضمن انتقاد از انتشار مطالب ناصحیح در فضای مجازی تاکید کرد: با توجه به اینکه قرار نبوده در مناقصه آموزش و پرورش به پیمانکار پول نقد بدهد، لذا به آن‌ها اوراق داده شده که این وجه در سال ۹۹ پرداخت می‌شود. همچنین ۴۰ درصد بر روی هزینه‌های تمام شده اضافه شده است یعنی مبلغ ۲۴۹ میلیون تومان با احتساب ۴۰ درصد لحاظ شده که در سال ۹۹ پرداخت می‌شود.

۲۳ بهمن ماه سال جاری پیرو انتشار کلیپی در فضای مجازی در رابطه با افتتاح یک مدرسه در استان سیستان و بلوچستان که در آن فردی مدعی شده که برای ساخت این مدرسه توسط خیرین حدود ۱۳۰ میلیون هزینه شده است؛ اما سازمان نوسازی برای ساخت دیوار در اطراف آن مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون هزینه کرده است، دادستان مرکز این استان با ورود به موضوع دستور پیگیری صادر کرد

انتهای پیام/م

تکذیب شایعه تخلف سازمان نوسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار