از ابتدای امسال تاکنون؛

پلمب ۲۶۶ دستگاه بازی غیراستاندارد در فارس/صدور هزار و ۵۷۲ پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی فارس

مدیرکل استاندارد فارس از پلمب ۲۶۶ دستگاه بازی غیراستاندارد از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد استان فارس در سومین جلسه شورای استاندارد استان فارس با گلایه از وضعیت دستگاه‌های بازی مستقر در اماکن تفریحی استان، از پلمب ۲۶۶ دستگاه از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نداشتن شاخص‌های مد نظر استاندارد خبر داد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر هزار ۲۳۹ مورد بازرسی از تجهیزات و دستگاه‌های موجود در شهربازی‌های مستقر در فارس انجام شده است.

رهنما با اشاره به آمار بالای تولید کنندگان مصالح ساختمانی در فارس، پیرامون استانداردسازی این کالا‌ها گفت: شورای فنی استان فارس به شکلی هدفمند موضوع استاندارد مصالح ساختمانی را دنبال کرده است.

وی از حل مشکل استانداردسازی محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: در صورت معرفی محصولات یا تکمیل فرم خوداظهاری، در کمترین زمان ممکن گواهی انطباق محصول با استاندارد صادر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: اگر واحد تولیدی در یک سال هیچگونه مردودی نداشته باشد، تا زمان نبود شکایت یا مردودی از پرداخت هزینه آزمون و نمونه برداری معاف خواهد بود.

رهنما بیان کرد: اگر واحد تولیدی نمونه استانی شود تا یک سال از پرداخت هزینه‌های آزمون و نمونه برداری معاف است.

وی بیان کرد: امسال یک هزار و ۵۷۲ پروانه استاندارد برای واحد‌های تولیدی استان فارس صادر شده که ۱۵ درصد آن‌ها تشویقی بوده است.

رهنما گفت: برای ۳ هزار و ۵۷۲ محصول تولیدی در فارس پروانه استاندارد صادر شده که ۸۵ درصد این محصولات مشمول استاندارد اجباری بوده است.
انتهای پیام/م

پلمپ دستگاه بازی غیراستاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار