سنای آمریکا آرای کافی برای رد اعلام وضعیت فوق العاده را داراست

مخالفان اقدام ترامپ در اعلام وضعیت فوق العاده ملی ظاهرا اکنون با پیوستن یک سناتور جمهوریخواه به آن‌ها آرای کافی برای رد این اقدام را در اختیار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مخالفان اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام وضعیت فوق العاده ملی ظاهرا اکنون با پیوستن سناتور جمهوریخواه رند پال از ایالت کنتاکی به آن‌ها آرای کافی برای رد این اقدام را در اختیار دارند.

سناتور پال گفته است که در این ارتباط نمی‌تواند با کاخ سفید همسو باشد.

پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را رد کرده است و اگر مجلس سنا هم اقدام مشابهی انجام دهد در آن صورت ترامپ گفته است که اقدامات این دو مجلس را وتو خواهد کرد.

سه سناتور جمهوریخواه دیگر یعنی سوزان کالینز از ایالت مین، لیزا مورکوفسکی از ایالت آلاسکا و تام تیلیس از ایالت کارولینای جنوبی هم گفته اند که با اقدام ترامپ مخالفت خواهند کرد. اکنون که سناتور پال هم گفته است که مخالف این اقدام ترامپ است با در نظر گرفتن مخالفت تمام ۴۷ سناتور دموکرات و متحدان مستقل آن‌ها در مجلس سنا با ترامپ، مخالفان این اقدام ترامپ ۵۱ رای خواهند داشت که اندکی از اکثریت آرای لازم برای رد این اقدام بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار