نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

بیانیه گام دوم از جنس نامه ۳۱ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) است/ اسیر حرکت‌های تبلیغاتی و نمایشی نشویم

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: حسی که بیانیه گام دوم به انسان منتقل می‌کند شبیه به نامه ۳۱نهج‌البلاغه امیرالمومنین است.

بیانیه گام دوم از جنس نامه ۳۱ نهج البلاغه امیرالمومنین است/ نباید اسیر حرکت‌های تبلیغاتی و نمایشی شویمبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم‌اندیشی اعضای قرارگاه‌های استانی کشور در خصوص بیانیه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب با حضور نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم زمینه سازی برای خوانش حداکثری این بیانیه در میان جوانان و نوجوانان گفت: خواندن شکل‌های مختلفی دارد، اما من معتقدم بیانیه گام دوم را باید عاشقانه خواند، چون عاشقانه نوشته شده‌است.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم جمع بندی هوشمندانه و خردمندانه‌ از حرکت بزرگ، اما ناشناخته‌ انقلاب اسلامی است، بیانیه‌ای که در عین محتوای نغز و کامل با مهر و محبت پدرانه عجین شده است و حسی که به انسان منتقل می‌کند شبیه به نامه ۳۱نهج‌البلاغه امیرالمومنین  (ع) است؛ ترکیبی از توصیه‌های مهم و در عین حال محبت آمیز پدر به فرزندش است.

نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: شاخصه تشکیلاتی اتحادیه ایجاب می‌کند که سوابق، تجربیات و ظرفیت هایش را در راستای این بیانیه فعال کرده و در این مسیر پیشگام باشد. اما این پیشگامی به این معنا نیست که درگیر اقدامات تبلیغاتی و نمایشی شویم. باید مراقب باشیم که اسیر حرکت‌های تبلیغاتی و نمایشی نشویم؛ و اقدامات حول محور بیانیه باید مانند باران، آرام، اما پیوسته و گسترده ببارد، نه مانند سیل که ناگهانی و مقطعی است و به سرعت تمام می‌شود و چیزی جز تخریب برجای نمی‌گذارد. باید مانند باران بهاری، آرام و دلنشین کاری کنیم که همه از این بیانیه پدرانه بهره‌مند شوند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این نشست هم اندیشی نمونه‌ای از خواندن جمعی است. ما باید در اتحادیه خوب خواندن را به‌صورت جمعی تجربه کنیم و به سوی تعاون در فهم و درک و مطالعه در حرکت جمعی حرکت کنیم؛ کاری که در روز‌های اخیر و در هم اندیشی‌های اعضای انجمن‌های اسلامی پیرامون بیانیه گام دوم شکل گرفته است.

صدای عمل رساتر از حرف است

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر تفاوت تاثیرگزاری میان عمل و ادعا، افزود: صدای عمل همیشه رساتر از حرف است. این که شما دانش‌آموزان را به مطالعه بیانیه دعوت کنید بسیار مفیدتر از بخشنامه و ابلاغ بالادستی و غیره است؛ البته معتقدم وزارت آموزش و پرورش هم باید اقدامات جدی را پیرامون بیانیه به کار بندد، اما مخاطب صحبت‌های من بچه‌های انجمن اسلامی هستند؛ چرا که دانش آموزان زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند.

نماینده مقام معظم رهبری با تاکید بر عدم برخورد شتاب آلود با این بیانیه افزود: نباید با این بیانیه شتاب‌آلود برخورد کنیم. نگاه‌های سطحی و تبلیغاتی و همایشی آفت رفتار‌های مربوط به بیانیه است، البته این تعمق نباید منجر به تأخیر هم بشود. رعایت سرعت در عین تعمق و دوری از برداشت‌های سطحی باید در دستور کار ما در اتحادیه قرار گیرد، شاید فعالیت‌های پیرامون بیانیه از این حیث قابل مقایسه با مدرسه انقلاب باشد، از جنس تعمق و تحلیل و البته اقدام به موقع.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در پایان افزود: این هم‌اندیشی و آزاداندیشی حول محور بیانیه را ادامه دهید و در نظر داشته باشید که مخاطب این بیانیه تمام جوانان هستند؛ باید مراقب باشیم طوری رفتار نکنیم که انگار مخاطب نامه فقط ما بچه‌های انجمن اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
معلم
۲۳:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
جناب اقای حاج علی اکبری عزیز که حتما شما معلم نبوده اید واز مشکلات وبدبختی های معلمین بی اطلاعید ونمی دانید معلمی که بهترین سالهای عمرش را در دورترین روستاها با موتور پیاده حتی با اسب تراکتور وسختی های فراوان سرنموده وبعد بیست سال توانسته در مدارس شهری ورود پیداکند ودرگیر انواع بیماری جسمی وروحی است حتی نمی تواند دوتا دندون خرابش را تعمیر کند هزینه های زندگی کمرش را شکسته است همیشه مثل ادمای فراری از جمعیت زندگی می کند جرات مهمونی دادن ومهمونی رفتن ندارد دهم هر ماه دیگر پولی برای خرید ندارد حتی اینگونه بگم نمی تواند شکم خود وخانواده اش راسیرکند همیشه چندتا از اقساطش معوقه وهرچه کار می کند برای بانکها وموسسات اعتباری هست به نظر شما بزرگوار چگونه می تواند به دانش اموزان خود مطالعه وخواندن کتاب وعلم ودانش را توصیه نماید ایا دانش اموزان از او نخواهند پرسید شما که خواندید خواندید می بینیم چه اوضاع واحوالی دارین پس چه لزومی دارد که ما خطای شمارا دوباره تکرار کنیم دانش اموزی سر کلاس به من گفت اقای معلم پدر من روزی دومیلیون کار می کنه صافکارم هست هیچ چی سواد هم نداره من اگه لیسانس بشم چقدر حقوق میگیرم ؟گفتم معلوم نیست حقوقی بگیری گفت پس چه لزومی داره اینهمه سختی بکشم ودرس بخونم میرم شاگرد بابام میشم دانش اموزی دیگه می گفت اقا ما یه گاو داریم روزی پنجاه کیلوشیر میده اگه شیرشو بفروشیم اندازه حقوق یه معلمه اما اگه تبدیلش کنیم اندازه حقوق دو معلم درمیاد برادر عزیز با حرف زدن نمیشه کتابخوان تربیت کرد باید ارزش ایجاد کرد وقتی تو جامعه واسه علم ودانش ارزشی وجودنداره پس مطالعه فقط یه پز شده درصد مطالعه تو ایران بسیار پایینه واین واضحه باید فکری اساسی بشه وگرنه اوضاع از کنترل خارج خواهد شد .
آخرین اخبار