حساب ویژه ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰

نمایش موفق تیم پاراتکواندو ایران در تورنمنت‌های اخیر باعث شده تا حساب ویژه‌ای روی این رشته در پارالمپیک آتی باز شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،، تکواندو با وجود اینکه نسبت به سایر رشته‌ها قدمت کمتری دارد، اما همواره در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک پس از کشتی و وزنه برداری سومین ورزش مدال آور کشور بوده است، از این رو امید زیادی ایجاد کرده است تا پاراتکواندو هم در بین ورزش معلولان به رشته‌ای مدال آور تبدیل شود.

محبوبیت این رشته پرطرفدار در بین معلولان و حضور گسترده پاراتکواندوکاران در بازی‌های ۲۰۱۳ هلند، فدراسیون بین المللی ورزش‌های با ویلچر و معلولان را بر آن داشت تا پاراتکواندو را به ورزش‌های جهانی معلولان اضافه کند، کمی بعد هم این ورزش به بازی‌های پارالمپیک اضافه شد.

شاید در ایران نام این رشته ورزشی تا قبل از مسابقات جهانی ترکیه و جام ریاست فدراسیون جهانی برای خیلی‌ها بیگانه بود، اما درخشش پاراتکواندوکاران ایران در تورنمت‌های اخیر باعث شده این رشته نوپا که نزدیک به ۱۴ سال از شروع آن می‌گذرد، اکنون به ورزشی تبدیل شود که امید زیادی به مدال آوری آن برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود دارد.

ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ریو با کسب ۸ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز در رده پانزدهم جدول تقسیم بندی مدال‌ها جای گرفتند، حال باید دید پاراتکواندو که به تازگی در ردیف بازی‌های پارالمپیکی جای گرفته است، چه تغییری در نتایج ایران در پارالمپیک بعدی حاصل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: سونامی تکواندو ایران معادلات را بر هم زد



انتهای پیام/

امید مدال آوری ایران در پاراتکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار