پاکستان: ادامه بحران با هند، بر روند صلح افغانستان تاثیر منفی می گذارد

ملیحه لودهی، نماینده پاکستان در سازمان ملل هشدار داد که درگیری با هند می تواند بر روند صلح افغانستان تاثیر بگذارد.

پاکستان: ادامه بحران با هند، بر روند صلح افغانستان تاثیر منفی می گذاردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ملیحه لودهی، نماینده پاکستان در سازمان ملل هشدار داد که درگیری با هند می تواند بر روند صلح افغانستان تاثیر بگذارد.

رویترز گزارش داد که مقامات اسلام آباد به طور خاص هشدار داده که پاکستان می تواند در روند حل و فصل افغانستان از میانجیگری و متوقف کردن فشار بر طالبان دست بردارد.

سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد به آژانس رویترز گفته است: اگر بحران با هند ادامه یابد، پاکستان باید به طور کامل در مرز شرقی خود تمرکز کند که این امر ممکن است بر روی تلاش های ما در جبهه غربی تاثیر بگذارد.

به گفته این نماینده رسمی پاکستان، اسلام آباد از زمان بحران روابط خود با دهلی نو در ماه گذشته توجه خود را به افغانستان کاهش داده است و این امر ممکن است به روند حل و فصل افغانستان تاثیر منفی بگذارد.

شایان ذکر است که روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ ۱۴ فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.

در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، ۴۵ تن جان باختند. مسئولیت این حمله را گروه افراط گرای «جیش محمد» به دوش گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.