جلوگیری از گسست خانواده با یادگیری و تمرین زندگی مشترک

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بدون شک یادگیری و تمرین زندگی مشترک می‌تواند از گسست خانواده جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه امضای تفاهم نامه ساماندهی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و آموزش‌های حوزه ازدواج و خانواده میان سازمان بهزیستی کشور و وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: نهاد خانواده یکی از کلیدی‌ترین نهاد‌هایی است که برای پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات در جامعه، حفظ کیان آن امری ضروری است.

وی با اشاره به ازدواج‌های ناموفق گفت: اگرچه طلاق حلال و گاهی راهکار برای حل مشکلات است، اما این ناپسندترین حلال در نزد خداوند است و مشاوره‌های تخصصی قبل و حین ازدواج می‌تواند برای جوانان موثر باشد و بدون شک یادگیری و تمرین زندگی مشترک می‌تواند از زندگی ناموفق جلوگیری کند.

قبادی دانا گفت: افزایش دانش جوانان می‌تواند باعث تغییر نگرش و بروز رفتار‌های مناسب از سوی آن‌ها در امر ازدواج شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود برای راه‌اندازی دفاتر مشاوره افزود: باید در این حوزه تسهیلگری صورت گیرد و مراحل بروکراسی تا حد ممکن کاهش یابد، چرا که این موانع باعث سردرگمی متقاضیان می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تفاهم نامه بین دو سازمان وزارت ورزش و جوانان و بهزیستی گفت: این تفاهم‌نامه موجب هم‌افزایی و همچنین خدمت‌رسانی تخصصی به جوانان و تسهیل در این حوزه خواهد شد.

قبادی دانا تصریح کرد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه، دفاتر معاونت جوانان به سازمان بهزیستی معرفی خواهند شد.

همچنین در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان برای بهبود کیفیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج به امضا رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.