برگزاری نشست قصه گویی با گویش محلی در کتابخانه ارشاد مسجدسلیمان

مسئول کتابخانه ارشاد مسجدسلیمان از برگزاری نشست قصه گویی با گویش محلی با حضور کودکان محله نمره چهل در این کتابخانه خبر داد.

فریده فروغی، مسئول کتابخانه ارشاد مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نشست قصه گویی با گویش محلی با حضور کودکان محله نمره چهل در این کتابخانه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری نشست کتابخوان با گویش و لهجه محلی را نوعی آموزش غیرمستقیم برای انتقال مفاهیم اخلاقی، دینی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: این ارتباط دوسویه قصه گو و مخاطب موجب صمیمیت و ارتباط عاطفی می‌شود.

فروغی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان با شنیدن قصه و داستان به زبان محلی با قهرمانان همزاد پنداری کرده و همراه با آن‌ها به استقبال حوادث قصه می‌روند، درپایان با کسب پیروزی به آرامش روحی می‌رسند و به هویت خودا فتخارمی کنند.

مسئول کتابخانه ارشاد مسجدسلیمان اذعان داشت: آشنایی آن‌ها با پیشینه و فرهنگ بومی و محلی و مانوس ساختن کودکان به کتاب و کتابخوانی با ارائه ایده و خلاقیت همسو با روحیات کودکان مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه قصه گویی سهم بسزایی در بالابردن درک شفاهی کودکان و نوجوانان دارد و در انتقال مفاهیم به زبان ساده به آن هاکمک می‌کند تنوع قصه‌ها شیرینی و حلاوت خاصی دارد، تنوع پوشش و گویش نه تنها زیبایی و جمال خاصی به این فعالیت‌ها می‌بخشد، بلکه می‌تواند در پاسداشت فرهنگ اصیل و بومی هرمنطقه حائز اهمیت باشد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست دانش آموزان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه، از قوانین و مقررات عضویت در کتابخانه آشنا شدند و همچنین با حضور در بخش کودک کتابخانه، کتاب‌های موردعلاقه خود را مطالعه کردند.

انتهای پیام/گ

برگزاری نشست قصه گویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الیکا
۰۸:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
من الیکا بزکم هستم از مدرسه قاسم آباد تاچکر برکت
من فیلم خودم نیست
آخرین اخبار