در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قوه قضائیه؛ سردمدار عدالتخواهی در جامعه/ مبارزه با فساد باید در اولویت کار سه قوه قرار بگیرد

عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: مبارزه با فساد باید در سه قوه مورد توجه قرار بگیرد.

قوه قضائیه؛ سردمدار عدالتخواهی در جامعه/ مبارزه با فساد در اولویت کار سه قوه قرار بگیردعلی نظامی دانشجوی مهندسی برق و عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اقداماتی که باید در قوه قضائیه انجام شود و نیاز امروز این قوه است، اظهار کرد: مجموعه سه قوه را باید با هم در نظر گرفت، زیرا قوه قضائیه معمولا به امور کل کشور رسیدگی می‌کند؛ یعنی علاوه بر جرائمی که در مجلس یا دولت رخ می‌دهد جرائم موجود در این قوه را هم بررسی می‌کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که باید در سه قوه انجام شود این است که با مراکز و محل‌هایی که باعث ایجاد فساد در جامعه می‌شوند به طور جدی برخورد  و این مراکز بسته شود؛ زیرا هرچه قوه‌قضائیه را بزرگتر کنیم یا انسان‌های کارآمدتری را در این مجموعه قرار دهیم، ولی اگر در قوه مجریه از عوامل ایجاد کننده فساد جلوگیری نشود؛ نمی‌توان به راحتی عملکرد قوه قضائیه را بررسی کرد.

حساسیت عموم جامعه در موضوع فساد 

نظامی بیان کرد: یکی دیگر از تحولاتی که باید در قوه قضائیه رخ دهد این است که صراحت و مردمی شدن این قوه بیشتر شود، زیرا عموم جامعه بر مسائل فساد بسیار حساس است، یعنی هنوز آرمان عدالت خواهی از بین نرفته و در جامعه زنده است. عامل اصلی مقوله عدالت خواهی قوه قضائیه است و هرچه این قوه مردمی‌تر باشد، موفق‌تر عمل می‌کند و چهره انقلاب را صحیح‌تر نشان می‌دهد؛ همچنین در انجام وظایفش کارآمدتر خواهد بود.

تایید حجت الاسلام رئیسی توسط شهید بهشتی در اوایل انقلاب

عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی در بین مردم رفت و آمد می‌کردند و با مردم جلسه می‌گذاشتند؛ همچنین شهید بهشتی با انتصاب وی در اوایل انقلاب به برخی از مسئولیت‌ها، توانایی ویژه وی را نشان می‌دهد زیرا شهید بهشتی نسبت به مسائل انسان مسلطی بود، او یک اسلام‌ شناس حقیقی و به معنای واقعی کلمه یک فرد انقلابی بود؛ پس می‌توان گفت حجت‌الاسلام رئیسی یک انسان عادی نیست و توانایی ویژه‌ای داشته است که توسط شهید بهشتی به مسئولیت‌ها منصوب شد.

وی افزود: از ویژگی‌های اخلاقی حجت الاسلام رئیسی می‌توان اخلاق و تدین را نام برد؛ وی همچنین دارای روحیه انقلابی‌گری و تبعیت از ولایت فقیه در بیان و عمل است که کارگزاران حکومت اسلامی هم باید این ویژگی‌های برجسته‌ را داشته باشند.

نمود عینی عملکرد حجت الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی

نظامی اظهار کرد: من اهل مشهد هستم بنابراین علاوه بر اخباری که از عملکرد‌های حجت الاسلام رئیسی می‌شنوم شواهد عینی و ارتباط نزدیک هم با وی دارم؛ در گذشته مواردی از فساد‌ وجود داشت که عامل آن فردی در هیئت رئیسه بود؛ حجت‌الاسلام رئیسی با او برخورد کرد و آستان قدس رضوی را به سمت عدالت برد، همچنین درباره سابقه قضایی‌ وی می‌توان به برخورد با تروریست‌ها که یک مسئله واقعا زنده است و با موفقیت انجام شد، اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: شفاف‌سازی؛ مهم‌ترین نیاز قوه قضائیه/ عمق فساد اقتصادی باید شناخته شود


عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بیان کرد: حجت الاسلام رئیسی از قوه قضائیه شناخت قبلی دارد و این یکی از مولفه‌های کارآمد و یک نقطه قوت است که متاسفانه در بسیاری از مکان‌ها رعایت نمی‌شود؛ به طور مثال فردی که نماینده مجلس است شاید واقعا توانایی و تخصص این کار را نداشته باشد یا فردی که به عنوان رئیس جمهور منصوب می‌شود اگر از کار اجرایی سررشته نداشته باشد به کشور ضربه خواهد زد.

وی گفت: قوه قضائیه ظرافت‌ها و حساسیت‌های ملی دارد، همچنین دارای برخی معذوریت‌ها در بیان و پیشگیری‌ها در عمل است؛ بنابراین وقتی فردی که از قبل با این قوه آشنایی داشته، همچنین دارای روحیه مردمی است به ریاست منصوب شود، امید می‌رود که قوه قضائیه به سمت مردمی شدن برود؛ احساس می‌کنم مردم نسبت به انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه واکنش خوبی نشان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار