رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی:

تعداد زندانیان ایرانی در ترکمنستان به ۱۸ نفر رسید

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی گفت: تعداد زندانیان ایرانی در ترکمنستان به ۱۸ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،احمد شنوایی با اشاره به اینکه بعد از سه سال پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان، موفق به آزاد شدن همه زندانیان موجود در کشور ترکمنستان شدیم، افزود: آزادی زندانیان در ابتدای سال جاری صورت گرفت که از این تعداد ۵۶ زندانی متعلق به خراسان شمالی بود.
وی افزود:، اما بعد از گذشت این مدت کوتاه دوباره تعداد زندانیان ایرانی در این کشور به ۱۸ نفر رسیده است که دو نفر از آن‌ها متعلق به استان خراسان شمالی است.
شنوایی با بیان اینکه حکم یکی از این زندانیان ۱۰ و حکم دیگری ۲۵ سال زندانی است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا این زندانیان را به ایران انتقال دهیم و این افراد مجازات خود را در این شهر متحمل شوند.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین علت دستگیری این افراد در آن زندان‌ها در وهله نخست عبور و مرور غیر مجاز از مرز و در وهله دوم حمل مواد مخدر است، تصریح کرد: جلسات زیادی با دهیاران روستا‌های مرزی گذاشته شده تا در روستا‌ها آموزش‌های لازم را به منظور جلوگیری از تردد غیرمجاز به مرزنشینان ارائه دهند.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی گفت: طبق مراجعات و اعلامی که به این نمایندگی شده است یک نفر از مردم این استان در ترکیه، یک نفر در تایلند و یک نفر نیز در مالزی دستگیر شده اند.
انتهای پیام/ م
منبع: ایسنا

تعداد زندانیان ایرانی در ترکمنستان به ۱۸ نفر رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.