مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز؛

اعزام بیست و ششمین کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه تبریز

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از اعزام بیست و ششمین کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نیرومند مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشگاه تبریز پیشتاز اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی در بین دانشگاه‌های کشور است، گفت: بیست و ششمین کاروان راهیان نور ویژه دانشجویان دانشگاه تبریز تحت عنوان «سوی دیار عاشقان» توسط بسیج دانشجویی دانشگاه به کربلا‌های ایران (مناطق عملیاتی کشور) اعزام می‌شوند.

وی در این ارتباط گفت: بیست و ششمین کاروان راهیان نور این دانشگاه ۲۱ اسفندماه در قالب دو کاروان یکی برای خواهران تحت عنوان حضرت زینب (س) و کاروان برادران با عنوان شهید آیت‌الله مدرس اعزام خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه تبریز به نوعی به عنوان بزرگترین کاروان دانشجویی کشور است که به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: بیست و ششمین کاروان اردوی زیارتی و فرهنگی دانشگاه تبریز از ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه جاری در مناطق جنگی جنوب برپا می‌شود.

نیرومند با اشاره به اهداف بیست و ششمین دوره اردوی راهیان نور یادآور شد: این اردو با هدف بازدید از مناطق عملیاتی، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان سلحشور، شهیدان والامقام و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با شرکت ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گفته وی با اعلام فراخوان ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان که از ۱۱ لغایت ۱۵ اسفندماه سال‌جاری در ساختمان مرکزی دانشجویان و دفاتر بسیج دانشجوئی در دانشکده‌ها انجام گرفته، تعداد ۴۰۰ نفر از دانشجویان پسر و ۳۰۰ نفر از دانشجویان دختر در قالب ۱۵ اتوبوس و گروه تدارکاتی به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان، خود آشنایی دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار از مناطق عملیاتی، ارتقاء سطح معنوی، تجدید میثاق با شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن‌ها را از جمله دیگر اهداف این اردوی زیارتی و فرهنگی اعلام کرد.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این اردو از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس از جمله مناطق فکه، طلائیه، دوکوهه، خیّن، شلمچه، برخی از یادمان‌ها و ... بازدید خواهند کرد.

نیرومند، در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در طول اردو علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی، برنامه زیارت از حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیز پیش‌بینی شده است، افزود: در طول اردو جهت آشنایی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت در میان دانشجویان برنامه‌های متعدد سمعی و بصری فرهنگی، هنری، سخنرانی سرداران و فرماندهان زمان جنگ در نظر گرفته شده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال ۱۳۷۲ با حمایت‌های همه جانبه این دانشگاه، آغازگر اعزام بزرگترین کاروان دانشجویان به مناطق جنگی در سطح دانشگاه‌های کشور بوده است.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

انتهای پیام/ش

اعزام ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز به مناطق جنگی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار