معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد؛

فعالیت هزار تیم بازرسی در طرح سلامت نوروزی/ برخورد جدی با رستوران‌هایی که از شلوغی نوروز سوء استفاده می‌کنند

فرهادی گفت: اگر رستوران‌های بین راهی به واسطه شلوغی در نوروز مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، با آنها برخورد قهری می‌شود.
 
برخورد قهری با رستوران‌هایی که از شلوغی نوروز استفاده می‌کنند/ فعالیت هزار تیم بازرسی در طرح سلامت نوروزیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر درباره مهمترین محور‌های طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر‌ها در ایام نوروز، برنامه ریزی به این گونه است که با کمک ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در ۲۰ اسفند با برگزاری تمرین و مانوری نمادین در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت، معاون بهداشت و مسئولان دیگر همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود:  با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در افزایش مسافرت‌های زمینی و افزایش مسافران، تمرکز بیشتر بر مسیر راه، تفرجگاه‌ها، هتل‌ها، متل‌ها، استخرها، مراکز سیاحتی و زیارتی، پارک‌ها و فضا‌های طبیعی خواهد بود و در این ایام بازرسی‌ها هدفمند‌تر خواهند شد.

فرهادی گفت: ۱۰۰۰ تیم بازرسی در ایام تعطیل و ۳۰۰۰ تیم بازرسی در ایام عادی از ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت حضوری خواهند داشت و ۴۵۰ تیم آماده خدمت رسانی از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح خواهند بود.

تمرکز وزارت بهداشت بر  بهداشت غذایی در رستوران‌ها 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: محور اصلی تمرکز ما در بهداشت فردی و بهداشت غذایی در رستوران‌ها خواهد بود. هدف بعدی ما نظارت بر ابزار و ظروف، سازه و مشکلات آب، فاضلات، پسماند تولید و سازه‌ای که خدمات انجام می‌دهد، است.

وی افزود: در هتل‌ها تمرکز اولیه بر مکان مورد استفاده خواهد بود و رعایت بهداشت فردی از موارد اصلی این نظارت‌ها محسوب می‌شود.

فرهادی درباره برخورد با تخلفات احتمالی گفت: اگر رستوران‌های بین راهی و هتل‌ها و مراکز سیاحتی و زیارتی خدمات غیر حرفه‌ای ارائه دهند و به واسطه شلوغی و جمعیت زیاد مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، با همکاری سازمان تعزیرات، قوه قضائیه و نیروی انتظامی برخورد قهری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مجلس در سال ۷۹ و ۸۰ با تائید شورای نگهبان ماده ۱۳ مواد آشامیدنی و خوردنی را اصلاح کرد که به واسطه آن می‌توان واحد مربوطه را در صورت تخلف تعطیل کرد.

 فرهادی گفت: هموطنان می‌توانند در ایام تعطیل و غیر تعطیل با استفاده از سامانه ۱۹۰ تخلفات را گزارش دهند تا در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان یادآوری کرد: داشتن کارت بهداشت، پروانه بهره برداری و رعایت بهداشت فردی در اولویت است که پروانه بهره برداری باید در معرض دید عموم باشد و نظارت بیشتر نیز در مورد مکان‌های بین راهی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار