بسیاری از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه در داخل استان قابل حل است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت : بسیاری از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه در داخل استان قابل حل است، فقط نیازمند عزم، اراده قوی و اقدام شجاعانه مدیران است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه در نشست نمایندگان بخش خصوصی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تشکیل جلسات متعدد ستاد تسهیل بنگاه‌های اقتصادی را نشانه وجود موانع زیاد بر سر راه بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی دانست که برای حل آن‌ها نیازمند مصوبه ستاد تسهیل است و همین عوامل سرمایه گذاران را در استان فراری می‌دهد.

وی در ادامه حل بسیاری از مشکلات بخش خصوصی استان را در صورت عزم و اراده قابل حل دانست و گفت : استان در شاخص فضای کسب و کار جزء سه استان آخر کشور است اگر موانع ساختاری جذب سرمایه گذاری بخش خصوص زودترحل نشود واحد‌های اقتصادی بیشتری تعطیل می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی در کف بازار و در بین مردم فعالیت اقتصادی دارند، گفت: بخش خصوصی این ظرفیت را دارد برای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور راهکار بدهد.

کاشفی در ادامه دستورالعمل‌های متعدد بانک مرکزی را موجب نگرانی شدید بخش خصوصی در تامین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی و صادرات عنوان کرد و گفت: این دستورالعمل‌های خلق الساعه بانک مرکزی چرخه اقتصاد کشور را به ویژه در بحث تامین مواد اولیه بنگاه‌های اقتصادی و صادرات کالا بشدت مختل کرده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه گرانی کالا را ناشی از کمبود مواد اولیه تولیدی‌ها و دغدغه مندی آن‌ها برای تامین آن در آینده دانست و گفت: سیستم ارزی نیمایی نه تنها به چرخش ارز به کشور کمک نکرده بلکه در روند واردات کالا‌های ضروری و اولیه لطمه فراوانی زده که نیازمند اصلاح جدی این سامانه هستیم.

کاشفی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش هشت درصدی درآمد دولت از محل مالیات در بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این فشار مالیاتی بر بخش خصوصی است و محقق نخواهد نشد؛ زیرا مالیات کشور در سال ۹۷ خیلی کمتر از این بود که محقق نشد و دولت با کسری بودجه و افزایش نقدینگی و تورم مواجه می‌شود.

وی در ادامه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان را یکی از دیگر از اشتباهات محاسباتی بودجه دولت در سال ۹۸ دانست و گفت: این مساله باعث تعطیلی کارخانه‌ها وافزایش بیکاری می‌شود و

 

 

انتهای پیام/د

وجود موانع بر سر راه بخش خصوصی

 

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار