رئیس کمیته امداد:

افزایش مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می‌شود/ اختصاص سبد کالا به مددجویان تاپایان سال

فتاح گفت:طبق مذاکراتی که با دولت انجام داده‌ایم، یک نوبت سبد کالا تا پیش از اتمام سال ۹۷ به مددجویان اختصاص می‌یابد.

افزایش مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می‌شود/اختصاص سبد کالا به مددجویان تاپایان سالبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد از نمایشگاه تولیدات و دستاورد‌های مددجویان کمیته امداد که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی محقق شده است، بازدید کرد.

رئیس کمیته امداد در این نمایشگاه ضمن بازدید از آثار و تولیدات مددجویان این نهاد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ از محل تبصره ۱۶ بودجه کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته بود، گفت: سهم بانک کشاورزی از این میزان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که همه این اعتبار تاکنون به مددجویان تخصیص یافته است.


بیشتر بخوانید؛ پاسخ فتاح به خبرسازی رسانه های معاند درباره هزینه کمیته امداد در خارج از کشور 


وی با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی در این زمینه به تمام تعهدات خود عمل کرده است، ادامه داد: این وام‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان به طرح‌های اشتغال مددجویان اختصاص یافت و امروز شاهد شکوفایی کسب و کار در خانواده مددجویان امداد هستیم.

فتاح رویکرد کمیته امداد را خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و افزود: دستگیری واقعی از نیازمندان همین نمونه‌هایی است که در نمایشگاه تولیدات مددجویان قابل مشاهده است؛ باید از طرح‌های اشتغال مددجویان به شرایطی برسیم که این افراد روی پای خود بایستند و نیازی به مستمری امداد نداشته باشند.

رئیس کمیته امداد از افزایش اعتبارات مربوط به اشتغال مددجویان در تبصره ۱۶ بودجه برای سال آینده خبر داد و تاکید کرد: برای سال ۹۸ اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی برای قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده که تا سقف ۵۰ میلیون تومان به طرح‌های خودکفایی ارائه می‌شود.

وی جامعه مددجویی امداد را خوش حساب‌ترین افراد در شبکه بانکی کشور دانست و گفت: به اعتراف بانک مرکزی، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمترین معوقات بانکی را دارند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برای سال آینده ۲۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد طرح‌های خودکفایی مددجویان موفق بوده و حدود ۱۰ درصد ممکن است بر اثر شرایط خاص اقتصادی دچار مشکلاتی شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد در سال ۹۷ بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طرح‌های اشتغال کسب کردند، گفت: معتقدیم در یک برنامه یک تا سه ساله مددجویان می‌توانند به خودکفایی برسند و از دریافت مستمری بی‌نیاز شوند.

فتاح همچنین با اشاره به تصویب افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان برای سال آینده گفت: افزایش مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته امداد از پیگیری پرداخت سبد کالا به مددجویان خبر داد و اظهار کرد: طبق مذاکراتی که با دولت انجام شده، قرار است طی روز‌های آینده یک نوبت سبد کالا به ارزش ۲۰۰ هزار تومان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمترین معوقات بانکی را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
چرامستمری روپرداخت نکردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
زینب رمضانی
۲۱:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام تور قسمتت میدم ور به امام هشتم قسمتت میدم به خدا میرم پابوسی ازتون شاکی میشم من یک زن تنها مریضیم دخترم از ۴سالگی بزرگ کردم الان یکسال خورده ای عروسش کردم حال خودم افتادم مریضم تاب به گردنم چربی خونم بالای قلبم مشگل داره تردیدم کم کار دکتر میگه تا دوسال نباید کار کنی به خاطر گردنت من بدبخت متشکرم مریضم بااین خرج های.گرون پول دکتر هر بار کمیرم دویست سیصد در میاد از کجا بیارم الان هفت ماه تعد پوشش شدم دوباره برام یکبار حقوق ریختن سبد کالا برام واریز نکردن من باید برک جای کی بیگم منم ادمم‌ اگر شما کمکم نمی کنید خودم میکشم.راحت بشم خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقاقبادی ریس سازمان بهزیستی کشور افزایش مستمری مددجویان بهزیستی درسال 98 چ شد خواهشن بپردازید درادریبهشت ماه 20 درصد افزایش یافته یعنی چی سبدکالا اعلام شده 97 مددجویان بهزیستی واریزنشد تواین گرانی ووووووووو درسال 98 مستمری رادرسال حسابی بدین حق مرابه خوبی پرداخت بکنید
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۹:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام پس کو این سبد حمایتی
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام چرا مستمری بهزیستی زیاد نشده
Iran (Islamic Republic of)
سلام حقوق مستمری بهزیستی چرا این ما واریز نشده
۰۸:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
حقوق مستمری بهز یستهی سال نودو هشت چرا واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام مستمری ۹۸ بهزیستی چرا واریز نشده کی واریز میشود
Iran (Islamic Republic of)
Sn
۱۵:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام.چرامستمری فروردین ۹۸مددجویان کمیته امدادواریزنشده است.
Iran (Islamic Republic of)
صغری کشوری شکور
۰۲:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام.دراسفند۹۷پرونده تشکیل دادم ولی تاالان پنجم اردیبهشت۹۸چیزی به حسابم واریزنشده چرا؟بایدبه کجامراجعه بکنم.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
قانون بیست درصد افزایش لغو شد جناب فلاح، افزایش مستمری ۴۰۰ هزارتومان شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
برای معلول بیچاره اخه ماهی صد هزار تومان چه کمکی میکنه
آخرین اخبار