سومین روز متوالی پیدا شدن بسته‌های انفجاری در انگلیس و اسکاتلند

کشف بسته انفجاری در مرکز شهر ادینبورو در اسکاتلند در سومین روز متوالی یافت شدن بسته‌ها‌ی مشکوک بر نگرانی‌های امنیتی افزوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کشف بسته انفجاری در مرکز شهر ادینبورو در اسکاتلند در سومین روز متوالی یافت شدن بسته‌ها‌ی مشکوک در انگلستان، بر نگرانی‌های امنیتی در این کشور افزوده است.

پلیس شهر ادینبورو در پی دیده شدن بسته‌ای مشکوک در شعبه بانک هالیفاکس (Halifax Bank) در خیابان پرنسس، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مجاور را تخلیه کرد و پلیس و نیرو‌های ویژه در حال بررسی بسته مشکوک هستند.

عصر دیروز نیز بسته‌ای مشکوک در ساختمان دانشگاه اسکس در کلچستر (Colchester) دیده شد و پلیس این منطقه تا شعاع صد متری اطراف محل را تخلیه کرد.

دیروز صبح نیز در پی دیده شدن بسته‌ای مشکوک در اتاق مربوط به امور پستی در ساختمان اصلی دانشگاه گلاسگو چندین ساختمان این دانشگاه تخلیه شد.

نیرو‌های ویژه پلیس انگلیس، بدون باز کردن آن بسته و در انفجاری کنترل شده آن را منفجر کردند.

پریروز نیز در پی دیده شدن بسته‌های انفجاری در فرودگاه هیثرو، فرودگاه سیتی و ایستگاه قطار و متروی " واترلو " در لندن، این اماکن موقتا بسته شد و نیرو‌های پلیس اعلام کردند بسته‌های انفجاری مشکوک حاوی نوعی مواد آتش زا بود.

به نوشته روزنامه دیلی میرور، گستره پیدا شدن بسته‌های مشکوک در لندن ممکن است با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بازگشت دوران تنش در ایرلند شمالی مرتبط باشد.

به گفته پلیس انگلیس، میان بسته مشکوک در گلاسگو با بسته‌های مشکوک در لندن، شباهت‌هایی موجود است بنابراین، پلیس این موارد را با هم مرتبط می‌داند.

سخنگوی پلیس گفته است مشابه این بسته‌ها قبلا به مراکز شماری از شرکت ها، پایانه‌های مسافری و مراکز پستی ارسال شده بود و اکنون بخش‌های آموزشی را هدف قرار داده اند.

به نوشته دیلی میرور، بسته‌های مشکوک ارسال شده به ایستگاه واترلو، فرودگاه هیثرو و فرودگاه سیتی در لندن، تمبر‌های پستی شهر دوبلین در ایرلند را داشتند و از آن شهر ارسال شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
هر كي خربزه ميخوره باید لرزشم تحمل كنه
وقتي از آل سعود حمايت ميكنين تروريستاي وهابي رو هم باید تحمل كنين
آخرین اخبار