مقام سابق آمریکایی: تصمیم ترامپ در اعلام نکردن قربانیان پهپاد‌ها کوته‌بینانه است

ند پرایس، سخنگوی سابق شورای امنیت ملی آمریکا تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام نکردن شمار قربانیان حملات پهپادی این کشور در جهان را کوته‌بینانه توصیف کرد.

مقام سابق آمریکا: تصمیم ترامپ در اعلام نکردن قربانیان پهپاد‌ها کوته‌بینانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ند پرایس، تحلیلگر مسائل اطلاعاتی و سخنگوی سابق شورای امنیت ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصمیم دونالد ترامپ را مبنی بر اعلام نکردن شمار قربانیان حملات هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا در جهان، کوته بینانه توصیف کرد.

ترامپ به ­سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اجازه داده است شمار قربانیان غیرنظامی را که به دنبال حملات هواپیما‌های بدون سرنشین این سازمان هدف قرار می‌گیرند، مخفی کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعهد دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا را برای اعلام علنی شمار غیرنظامیان که در حملات هواپیما‌های بدون سرنشین و سایر حملات علیه تروریست‌ها در خارج از مناطق جنگی کشته می‌شوند، لغو کرد.

شبکه بلومبرگ اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی به تعهدی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آن را برای دستگاه‌های امنیتی وضع کرده بود تا شمار تلفات غیرنظامیان را در جریان عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در خارج از مناطق جنگی در سراسر جهان اعلام کنند، پایان داد. این دستور بخشی از تلاش برای پاسخگویی با هدف کاهش شمار قربانیان غیرنظامی در حملات هواپیما‌های بدون سرنشین بود.

گروه‌های دفاع از حقوق بشر نیز از آمریکا انتقاد کرده اند. قانون مورد نظر که کنگره آمریکا سال گذشته به آن رای داد، وزارت دفاع آمریکا را ملزم می‌کرد گزارشی درباره قربانیان غیرنظامی را به کنگره ارائه کند، هر چند که برخی از بخش‌های آن از اطلاعاتی باشد که به عنوان اطلاعات محرمانه قابل طبقه بندی است. اقدام ترامپ این تعهدات را در زمینه گزارش حملات هواپیما‌های بدون سرنشین سیا یا سایر دستگاه‌های اطلاعاتی فعال در خارج از آمریکا لغو می‌کند.

ند پرایس، تحلیلگر سابق اطلاعاتی و سخنگوی شورای امنیت ملی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در واکنش به این اقدام ترامپ اعلام کرد تصمیم وی "کوته بینانه است که به دشمنان ما امکان خواهد داد موثرتر عمل کنند."

به گفته "دفتر تحقیقات روزنامه نگاری"، "بنیاد دفاع از دموکراسی ها" و مرکز تحلیل "بنیاد آمریکای جدید" حملات هوایی آمریکا که در خارج از مناطق جنگی صورت گرفته، از سال ۲۰۰۹ تاکنون احتمالا به کشته شدن دست کم ۸۰۰ غیرنظامی منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار