یک مقام مسئول خبر داد؛

پیشرفت ۷۵ درصدی سامانه جامع تجارت/ صدور ۳۳ هزار کارت بازرگانی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از پیشرفت ۷۵ درصدی سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: از آغاز امسال تمام فرایند‌های ثبت سفارش واردات تا قبل از امور گمرکی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

پیشرفت ۷۵ درصدی سامانه جامع تجارت/ صدور ۳۳ هزار کارت بازرگانیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در درباره پیشرفت سامانه جامع تجارت اظهار کرد: سامانه جامع تجارت یک درگاه واحد است که سامانه‌های بیش از ۳۰ دستگاه دیگر کشور به آن متصل شده و با تکمیل اتصال گمرک به آن، تحقق ۱۰۰درصدی خواهد یافت. این سامانه تا کنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: طبق آمار هم اکنون حدود ۳۳ هزار کارت بازرگانی صادر شده که از این تعداد حدود ۲۳ هزار بازرگان فعال هستند که روزانه ۲ تا ۳ هزار ثبت سفارش انجام می‌شود که در روز‌های سال این تعداد متفاوت است.


بیشتر بخوانید: دستاورد بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان توسعه تجارت ایران چیست؟


رهبری ادامه داد: روزانه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مجوز صادر شده و بیش از یک‌هزار اعلامیه تامین ارز صادر می‌شود، همچنین در گمرک حدود ۲ تا ۳ هزار پروانه برای ترخیص واردات کالا و روزانه حدود ۱۱۰ هزار بارنامه با تایید برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر می‌شود و این داده‌ها همه از طریق سامانه جامع تجارت تبادل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صدور مجوز ورود، حدود ۲۳ دستگاه مجوزدهنده دخیل هستند، گفت: برای تسهیل ارتباط این دستگاه‌ها و تسریع کار مراجعین سامانه‌هایی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه این سامانه‌ها در سال ۹۷ پیشرفت خوبی داشته اند، عنوان کرد: طبق قانون، این سامانه‌ها از طریق سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند (موسوم به سامانه جامع تجارت) باید با یکدیگر متصل، یکپارچه و هماهنگ شوند و از ورود چندباره اطلاعات یکسان پرهیز شود که امسال بخش زیادی از این کار انجام شده است.

انتهای پیام/

روزانه ۲ تا ۳ هزار ثبت سفارش انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار