رئیس پلیس فتا استان زنجان در خصوص یکی از روش‌های مجرمانه برداشت از حساب به وسیله کارت خوان‌های سیار، هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دست فروشان، هشدار داد.

کلاهبرداری بوسیله کارت‌خوان‌های سیاربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان با اعلام  این خبر گفت: چند سالی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام "اسکیمر" اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.

این مسئول ارشد انتظامی گفت: برخی ازکلاهبرداران در پوشش فروشندگان سیار با عرضه کالا‌هایی با قیمت نسبتاً پایین مشتریان را ترغیب به خرید می‌کند و با پرداخت وجه از طریق کارت خوان سیار اقدام به سرقت اطلاعات مشتریان و برداشت از حساب آن‌ها می‌نمایند.

وی تاکید کرد: مراقبت از رمز کارت بانکی و وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب "اسکیمر" بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

رئیس پلیس فتا زنجان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام اسکیمر هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت خوان هشدار داد: شهروندان مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان سیار دارند، هیچگونه قطعه اضافی و مشکوک بر روی دستگاه کارت خوان وجود نداشته باشد و رمز کارت لزوماً باید توسط شخص صاحب کارت و به صورت محرمانه وارد شود.

وی همچنین تاکید کرد همشهریان عزیزاز فروشندگان معتبر خرید نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یاسایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/ن
 

کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.