آیت‌الله سبحانی عنوان کرد؛

آیت الله سبحانی بر تربیت بانوان مبلغ تاکید کرد/جامعه به حضور بانوان مبلغه در مراسم‌های دینی نیاز دارد

آیت الله سبحانی گفت: باید خواهران طلبه در زمینه ترویج معارف دینی فعالیت کرده و در مراسم‌های بانوان سخنرانی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله سبحانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات موسسه امام صادق (ع) گفت:انقلاب اسلامی دارای برکات زیادی است، پیش از انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران فعالیت می‌کرد، ولی به گستردگی امروز نبود.

وی اضافه کرد: باید خواهران طلبه در زمینه ترویج معارف دینی فعالیت کرده و مبلغه باشند و در مراسم‌های بانوان سخنرانی کنند. مسیر تدریس طلاب خواهر به گونه‌ای باشد که مبلغه شوند و اقدام به ترویج معارف دینی کرده و از وجود آن‌ها در مساجد بانوان استفاده شود.

آیت الله سبحانی ابراز کرد: باید اقدامی انجام شود که مدارکی که به طلاب خواهر ارائه می‌شود بتوانند به وسیله آن در مدارس تدریس کنند، چون اگر مدرکی گرفته شود و بدون استفاده باشد بی اثر است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: باید طلاب خواهر را به گونه‌ای پرورش دهیم و مسیر تدریس آن‌ها به سمتی باشد که ۱۰ درصد آن‌ها مجتهد و ۹۰ درصد آن‌ها مبلغه باشند و زنان جامعه از قلم و بیان آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نیاز بانوان جامعه به بانوان مبلغه تصریح کرد: برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد و مراسم‌هایی در مساجد ویژه بانوان برگزار شود و از وجود بانوان مبلغه در آن بهره‌مند شد. باید زمان تحصیل حوزه علمیه خواهران کوتاه‌تر شود و در ۵ سالی که طلاب خواهر تحصیل می‌کنند با برنامه ریزی مناسب به خوبی از علوم دینی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

جامعه به حضور بانوان مبلغه در مراسم‌های دینی نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.