رئیس اتحادیه فروشندگان چرم در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کمبود دستگاه های فرآوری چرم در کشور

حیاتی گفت: کشور از مواد اولیه مناسبی برای تولید چرم برخوردار است اما به دلیل کمبود دستگاه های فرآوری، پوست مورد نیاز برای تولید کیف و کفش از خارج و توسط شرکت‌های خارجی وارد می شود.

سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه بازار چرم وضع مناسبی ندارد گفت: هم اکنون ۳۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید: کمبود مواداولیه و نقدینگی مشکلات موجود در چرم است/ صادرات چرم به عراق و افغانستان 


رئیس اتحادیه فروشندگان چرم کمبود مواد اولیه را از مهمترین مشکلات موجود در این بازار دانست و گفت: متاسفانه تولیدکنندگان به علت نداشتن کارت بازرگانی نمی‌توانند مواد اولیه را به بازار وارد کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چرم، این محصول به کشور‌هایی همچون ترکیه، ایتالیا، هند و روسیه صادر می‌شود.

حیاتی تصریح کرد: خوشبختانه نزدیک به یکسال است که وضع بازار چسب کفاشی مناسب شده است و قیمت آن کمتر شده و به کشور‌هایی همچون آذربایجان و عراق هم صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم با اشاره به کمبود دستگاه مناسب در بخش فرآوری چرم افزود: کشور از مواد اولیه مناسبی برای تولید چرم برخوردار است اما در این سال‌ها به دلیل کمبود دستگاه های فرآوری، پوست مورد نیاز برای تولید کیف و کفش از خارج و توسط شرکت‌های خارجی وارد شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم افزود: صنعت چرم سازی باید به عنوان صنعتی مادر مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

حیاتی بیان کرد: امیدواریم در سال جدید وضع بازار چرم  بهبود یایبد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم ابراز امیدواری کرد که با پیش‌بینی تمهیدات لازم، قیمت تمام شده چنین محصولاتی با کاهش هر چه بیشتری همراه شود که قطعا با حصول این امر، جامعه هدف این محصولات با دامنه هر چه بیشتری همراه خواهد شد. افزایش تقاضا برای محصولات هر صنعت و حوزه تولیدی، امری نوید بخش و عنصری نجات بخش در اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

خوشبختانه نزدیک به یکسال است که وضع بازار چسب کفاشی مناسب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار