رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

تخصیص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه به ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری/ استارت‌آپ‌ها هم تسهیلات دریافت می‌کنند

وحدت گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه به ۱۲ صندوق‌های پژوهش و فناوری تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی داشته‌ایم و تلاش شد تا با زمانبندی که داشته‌ایم برنامه‌ها از جمله تجاری سازی را پیش ببریم.

وی ادامه داد: تمرکز صندوق نوآوری حرکت به سمت استفاده از ابزار‌های مالی موجود در کشور است و به دنبال این هستیم تا فرایند‌ها را کوتاه کنیم و اکنون زمینه سازی استفاده از ابزار‌های مختلف برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

تدوین برنامه‌های ویژه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مراکز علمی

وحدت گفت: برنامه ویژه‌ای برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مراکز علمی تدوین شده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: اکنون ۲۵ صندوق در کشور وجود دارد و تقویت شرکت‌ها  به کمک نگاه راهبردی در دستور کار ما است.

وی با اشاره به ابزار‌های تامین مالی گفت: دو موضوع اعطای تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری و دیگری خط اعتباری برای این صندوق‌ها از جمله برنامه‌های ماست.

نگاه ما به صندوق‌های پژوهش و فناوری انتفاعی است

وحدت اظهار کرد: سود پایه‌ای که ما می‌دهیم ۱۰ درصد است و اگر سرمایه گذاری‌ها خطر پذیر باشند این سود به صفر درصد هم می‌رسد؛ نگاه ما به صندوق‌های پژوهش و فناوری انتفاعی است و امکان استفاده از این تسهیلات ۴ ساله است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه مقدار تسهیلات ۶ برابر سرمایه اولیه است؛ اظهار کرد: تمام روند جریان اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری انجام می‌گیرد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه به ۱۲ صندوق تخصیص داده شده است.

به دنبال برطرف کردن دغدغه شرکت‌های دانش بنیان هستیم

وی اظهار کرد: نگاه صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری، ویژه است و به دنبال این هستیم تا نگرانی و دغدغه مالی شرکت‌های دانش بنیان برطرف شود و نقش آفرینان بیشتری در زیست بوم نوآوری داشته باشیم.

وحدت با اشاره به همکاری با شرکت‌هایی که دانش‌بنیان نیستند، گفت: شرکت‌های خلاق، استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناورانه نمی‌توانند با صندوق نوآوری و شکوفایی کار کنند، اما به کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری امکان فعالیت مشترک و دریافت تسهیلات برای آنان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.