قنبری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۱۰ کارخانه شیشه و آئینه در کشور فعالند/ تامین ۱۰۰ درصدی مواد اولیه صنعت شیشه در داخل

یک مقام مسئول با بیان اینکه ۱۰ کارخانه شیشه و آئینه در کشور فعال است، گفت: مواد اولیه این صنف، ۱۰۰ درصد در داخل تامین می‌شود.

محمد علی قنبری رئیس اتحادیه شیشه و آئینه در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۱۰ کارخانه شیشه و آئینه در کشور فعال است اظهار کرد: خوشبختانه مواد اولیه مورد نیاز  صنعت شیشه و آئینه ۱۰۰ درصد در داخل تامین می‌شود.

به گفته  قنبری، وضع بازار شیشه و آئینه، لمینت و ضدگلوله در بازار مطلوب است و مشکلی در این زمینه نداریم.


بیشتر بخوانید: شکوفایی صنعت شیشه پس از پیروزی انقلاب اسلامی 


رئیس اتحادیه شیشه و آئینه با بیان اینکه تولید روزانه شیشه و آئینه در کشور ۵۰۰ هزار متر مربع است گفت: ۴۰ درصد تولیدات این صنعت صادر می‌شود.

قنبری با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز، از چالش های اصلی در این صنف به حساب می آید تصریح کرد: قیمت شیشه و آئینه ثابت نیست و این کارخانجات عمدتا از دستگاه های مدرن برای تولید بهره می برند.

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه با بیان اینکه این صنعت، به کشور‌های حوزه‌ خلیج فارس، آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود گفت: خوشبختانه این کارخانجات وابسته به دولت نیستند و بخش خصوصی تولیدات آن را عهده دار است.

قنبری درباره چگونگی روند بازار شیشه و آئینه در سال ۹۸، گفت: این موضوع به وضع ساختمان سازی در کشور بستگی دارد و هم اکنون ساختمان سازی در رکود است و نمی‌توان پیش بینی دقیقی از بازار داشت.

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه با بیان اینکه هم اکنون مصرف شیشه در کشور دائمی است و این صنعت تعطیلی ندارد، اظهار کرد: چالش اصلی، تولیداتی است که در واحد‌های تولیدی مانده و عرضه نمی‌شود.

قنبری گفت: صنعت شیشه و آئینه از نمونه‌های توانمند در کشور است و امید می‌رود که در سال آینده این صنعت بتواند به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یابد.

انتهای پیام/

صادرات شیشه و آئینه به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و  اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
خودرو را هم میگفتن 100درصد داخلی سازی شده پس چرا الان به اندازه دلار گرونش کردن؟
آخرین اخبار