اسلامیان: در تمام دنیا فدراسیون‌ها غیر دولتی اداره می‌شود/ دولت نباید به باشگاه‌ها کاری داشته باشد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در تمام دنیا فدراسیون‌ها غیر دولتی اداره می‌شوند که در نتیجه آن ۷ میلیون بیکار می‌شود.

اسلامیان: در تمام دنیا فدراسیون ها غیر دولتی اداره می شود/ دولت نباید به باشگاه داری کاری داشته باشدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از اتمام مجمع سالانه فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا بازنشسته‌هایی مثل طالقانی و بهاروند استعفا نکردند، بیان کرد: در تمام دنیا فدراسیون‌ها غیر دولتی اداره می‌شوند، اما دولت ما خواهان آن است که اقتصاد و ورزش و ... اداره کند که نتیجه‌ی آن ۷ میلیون بیکار می‌شود. این قانون به فرموده مقام معظم رهبری باید اصلاح شود چرا که ما به فیفا اعلام کردیم که دولتی نیستیم. همانگونه که در کشور ترکیه اردوغان اقتصاد کشور را به اهل آن داده است و خودش نقش حامی را دارد. دولت باید تلاش کند تا استادیوم بسازد و کاری به باشگاه داری نداشته باشد. وقتی در ساخت یک خانه پیمانکار و ناظر یکی باشد اشتباه و در تمام دنیا نیز فوتبال مستقل است و زحمات فوتبال را باید به اعضای مجمع آن واگذار کنند.

او در ادامه گفت: قانون منع بازنشسته‌ها بالاخره قانون کشور است و باید به آن احترام گذاشت و دلیل اینکه چرا آن‌ها شب قبل از مجمع سالانه فدراسیون استعفا کرده‌اند را باید از خودشان بپرسید. من از سال ۱۳۹۳ مجوز بازگشت به کار گرفتم و مشکلی قانونی ندارم. ما ردیف بودجه نداریم شما می‌توانید به قانون بودجه مراجعه کنید البته که ۱۰ها تشکیلات وجود دارد که از دولت بودجه دریافت می‌کنند و این قانون نیز برای آن‌ها حاکم نیست.

اسلامیان اظهار کرد: یک دیدگاه وجود دارد که دولت باید کار‌ها را انجام دهند. دولت باید نقش نظارتی داشته باشد و کار را به مردم بسپرد. همه زحمات فوتبال بر گردن هیئت‌ها است و چه کسی بهتر از آن‌ها می‌تواند تصمیم بگیرد؟ تجربه نشان داده باید کار‌ها را به مردم سپرد.

او افزود: فوتبال ۲ پایه دارد که بحث اول آن است که فوتبال از آن مردم است. روزی کی‌روش به من گفت: مردم ایران از مردم آرژانتین علاقه بیشتری به فوتبال دارند و امیدوارم این مسئله ثبات داشته باشد. بحث دوم بحث اقتصادی است. با تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش روحانی رئیس جمهور کشورمان بودیم و اعلام کردیم که حق فوتبال باید گرفته شود. ادامه دادن این راه باعث می‌شود که فوتبال ایران به بن‌بست بخورد و امکان ندارد بتوانیم در فوتبال پیشرفت کنیم. اگر مسیر جدیدی وجود دارد اعلام کنند.


بیشتر بخوانید:

استیلی: برای اجاره هر بازی در زمین آزادی ۱۱۰ میلیون تومان باید بپردازیم

ملوان مغلوب و ذوب‌آهن پیروز شد

تابش: اشکالی ندارد با زیرتوپ زدن قهرمان شویم/ از تبلیغات محیطی زیر ۴۰۰ میلیون تومان گرفتیم


انتهای پیام/

اظهارات اسلامیان در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار