هشدارهای آتش نشانی کاشان برای اقدامات خطرناک در خانه تکانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری کاشان در رابطه با برخی اقدامات خطرناک در زمان خانه تکانی هشدار داد.

محمدمسعود چایچی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری کاشان، در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: هر سال در ایام اسفند و خانه تکانی با حوادث مختلفی در زمان خانه تکانی افراد به ویژه بانوان روبرو می‌شویم که ذکر رعایت برخی نکات در این راستا ضروری است.
 
وی افزود: در زمان نظافت خانه و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از سطح اتکائی با زمین آن کاملا مطمئن باشید و از نوع استاندارد و نردبان دو طرفه استفاده کنید.
 
به گفته وی، افراد از شستشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و ... که آلوده به مواد روغنی هستند با مواد سریع الاشتعال همانند بنزین به جد باید خودداری کرد چرا که اینکار می‌تواند باعث بروز آتش سوزی یا مسمومیت با گاز بنزین شود.
 
مدیرعامل آتش نشانی با ارائه توصیه‌ای در رابطه با نحوه استفاده از مواد شوینده نیز تصریح کرد: شهروندان از قراردادن مواد شوینده مانند وایتیکس، جوهر نمک و سایر این مواد در روی زمین و در دسترس کودکان خودداری و در حد استاندارد از آن باید استفاده کرد.
 
چایچی، اظهارداشت: افراد در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را داشته باشند و از رفتن روی نرده‌ها یا قرنیز‌های آن به جد خودداری کنند.
 
وی با هشدار در مورد شستشوی لوازم برقی داخل خانه افزود: شستشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و ... قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی افراد را محتمل می‌سازد بنابراین اول برق وسیله برقی را قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام کنند.
 
به گفته وی، همچنین در مورد وسایل گاز سوز مانند اجاق گاز، مطمئن شوند در جابه جایی شیلنگ دچار تخریب نشده باشد وشیلنگ‌های گاز باید قبل از فرسودگی کامل تعویض شود.
چایچی، در مورد تمیز کردن سرویس بهداشتی نیز یادآور شد: از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی و توالت خودداری کنند چرا که در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار محتمل است.
 
وی در پایان بر لزوم استفاده از کپسول خاموش کننده دستی در خانه‌ها تاکید کرد و افزود: شارژ به موقع خاموش کننده دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه شما می‌تواند کمک به سزایی در زمان آتش سوزی احتمالی کند به همین خاطر توصیه می‌شود نسبت به شارژ بودن و آماده به کار بودن دستگاه‌ها اطمینان داشته باشید. 
 
انتهای پیام/م 
 

توصیه های سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری کاشان در رابطه با برخی اقدامات خطرناک در زمان خانه تکانی

برچسب ها: آتش نشانی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.