در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جمع آوری کمک‌های مردمی ترفند سودجویان برای کلاهبرداری از شهروندان در پایان سال

سرهنگ ابراهیمی گفت: شهروندان در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت نذورات خود، موارد ایمنی را لحاظ کنند.

سرهنگ حسین ابراهیمی معاون اجرایی پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، برخی افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند، با ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها، خود را به عنوان عضوی از موسسه خیریه معرفی کرده و از شهروندان درخواست کمک مردمی می‌کنند، این در حالی است که مجوز‌های لازم برای این کار را ندارند.

وی افزود: کلاهبرداران و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از حس ترحم و همچنین تحریک حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی مانند ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و غیره اقدام به فریب شهروندان می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مراقب ترفند جمع‌آوری نذورات مردمی از سوی مجرمان سایبری باشیم


سرهنگ ابراهیمی تصریح کرد: کاربرانی که قصد کمک‌ از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک کنند، می‌توانند از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که شماره حساب‌های رسمی آن‌ها توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، به این کار اقدام کنند و از واریز پول به حساب‌ شخصی افراد خودداری کنند.

معاون اجرایی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان دقت کنند که در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار