وزیر خارجه آلمان:

آماده برگزاری کنفرانس بن سوم هستیم/ روند صلح نباید به سازش های نادرست بینجامد

وزیر خارجه آلمان گفت: در صورتی که طرف های دخیل در پروسه صلح بخواهند، آماده هستیم که برای رسیدن به صلح، اجلاس بن سوم را دایر کنیم.

آماده برگزاری کنفرانس بن سوم هستیم/ روند صلح نباید به سازش های نادرست بینجامدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که شب گذشته در یک سفر از پیش اعلام نشده به افغانستان سفر کرده بود امروز در یک نشست مشترک خبری با همتای افغانستانی خود بر حمایت از روند صلح با طالبان تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت: در صورتی که طرف های دخیل در پروسه صلح بخواهند، آماده هستیم که برای رسیدن به صلح، اجلاس بن سوم را دایر کنیم.

وی تصریح کرد: «اول باید شرایط در افغانستان ایجاد شود و جوانب مخالف باهم گفتگو کنند؛ این یک پیشنهاد است که در صورت نیاز، ما آماده هستیم کنفرانس بن سوم را برگزار کنیم تا درباره اصلاحات در قانون اساسی، حقوق بشر، حقوق زنان که خط قرمز است بحث شود.»

وزیر خارجه آلمان با اشاره به مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر بیان داشت: روند صلح نباید به سازش های نادرست بینجامد.

ماس اظهار داشت: اگر در مذاکرات صلح دستاوردهای ۱۸ سال گذشته از جمله حقوق بشر، حق آموزش و پرورش دختران و حقوق زنان نادیده گرفته شود صلح پایدار در افغانستان تامین نخواهد شد.

گفتنی است که پنجمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان دو هفته است که جریان دارد و هنوز نتایج مشخصی از این نشست به بیرون درز نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار