رئیس اداره منابع طبیعی بخش کوهپایه گفت: پساب و آب‌های غیر متعارف جهت توسعه فضای سبز شهری با گونه‌های مناسب غیر مثمر راهکار ثمربخشی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد رضا بحرینی رئیس اداره منابع طبیعی بخش کوهپایه گفت:اهمیت و مشارکت مردم در حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نکته‌ای قابل توجه میباشد و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در خصوص هر گونه همکاری در راستای ایجاد پارک جنگلی در شرق اصفهان و شهر هرند با استفاده از پساب تصفیه خانه و کشت گونه‌های غیر مثمر گز و قره داغ و متناسب با شرایط اکولوژیک منطقه آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به استفاده از آب‌های غیر متعارف با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در شرق اصفهان بیان نمود: خشکسالی‌های پی در پی چند سال اخیر منابع آبی را با مشکلات جدی کم آبی و بی آبی روبه رو کرده است، اما در این شرایط سخت کم آبی، اتخاذ تصمیم‌های کاربردی در دستور کار است. با توجه به محدودیت شدید منابع آبی استفاده از آب‌های نامتعارف همچون پساب و زه آب‌ها جهت توسعه فضای سبز شهری با گونه‌های مناسب غیر مثمر سنجد، زیتون، اقاقیا، ارغوان و گونه‌های بیابانی گز و قره داغ راهکار مناسبی میباشد.
رئیس اداره منابع طبیعی کوهپایه افزود: اداره منابع طبیعی بخش کوهپایه با توجه به تجربیات علمی و عملی خود در خصوص استفاده از آب‌های نامتعارف برای استفاده درفضای سبز شهری آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری و اداره آب و فاضلاب بخش کوهپایه، ورزنه و هرند را دارد.

مراسم جشن درختکاری ویژه هفته منابع طبیعی در حوزه کوهپایه، بخش جلگههرند (شهرستان اصفهان) باحضور رئیس منابع طبیعی کوهپایه، امام جمعه، بخشدار، مسئولین شهری و شورای اسلامی شهر هرند به همراه غرس نهال در سایت تصفیه خانه شهر هرند برگزار شد.

انتهای پیام / ا

مشارکت مردم در حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.