تاج: ناظمی در مورد گزینه‌های تیم ملی شوخی کرده است/ برخی از گزینه‌های ناظمی فوت کردند/ شاید هفته آینده سرمربی تیم ملی فوتبال معرفی شود

تاج: ناظمی در مورد گزینه‌های تیم ملی شوخی کرده است/ برخی از گزینه‌های ناظمی فوت کردند/ شاید هفته آینده سر مربی تیم ملی فوتبال معرفی شودبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: انتخاب سر مربی تیم ملی فوتبال تا مراحلی پیش رفته است و در حال مذاکره هستیم و احتمال معرفی سر مربی تیم ملی تا هفته آینده زیاد است و شاید هم تاریخ اعلام به تعویق بیافتد.

وی در مورد مشاوره با کی روش درباره سرمربی آینده تیم ملی فوتبال گفت: من احتمال دارد با هر فردی حتی شما در مورد انتخاب سر مربی تیم ملی فوتبال مشاوره کنم و این ایرادی ندارد.

تاج در مورد اعتراض داوران به حقوق کم توضیح داد: داوران بودجه‌ای در فدراسیون فوتبال دارند که صرف آموزش می‌شود و این ۴ میلیاردی که در برنامه نود اعلام شد فقط صرف آموزش می‌شود و بقیه موارد از سفر‌ها تا هتل و ... و همچنین حقوقشان از بودجه سازمان لیگ برتر پرداخت می‌شود که در آنجا حدود ۱۴ میلیارد بودجه صرف خواهد شد.

وی در مورد استفاده از کمک داور ویدیویی گفت: استفاده از کمک داور ویدیویی ۵ مرحله دارد و ما برای اینکه سختی این اتفاق را نداشته باشیم از فیفا درخواست کردیم مرحله اول را به جای سوییس در قطر انجام دهیم و پس از آن مراحل ۱ تا ۴ مشکل خاصی ندارد و برای مرحله پنجم هم باید داوران ما باید امتحان بدهند و پس از آن بازدید از سوی فیفا انجام می‌شود و در صورت تایید می‌توانیم از کمک داور ویدیویی استفاده کنیم.

تاج همچنین گفت: ارزیابی من از داوری مثبت است و روی این موضوع اصرار دارم. باید وحدت رویه را سرلوحه بخش داوری قرار بدهیم و اختلاف در داخل مجموعه‌های اداری داوری را به کمترین حد برسانیم. فوتبال هواداران زیادی دارد و پس از فوتبال با فاصله بسیار معناداری فوتسال و در ادامه فوتبال ساحلی قرار می‌گیرد. مفهومش این است باید برای قشر عظیمی که دلواپس فوتبال هستند فکری کنیم. با یک سوت احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد. در این میان برخی افراد مریض که هر کاری کنیم مریض هستند داوری را متهم می‌کنند. عمده باشگاه‌ها و هوادارانشان داوری را سالم می‌دانند، اما با یک اشتباه حرف‌های زیادی مطرح می‌شود.

VAR باید به ایران بیاید

او ادامه داد: از کمیته داوران و علیرضا فغانی که قصد دارند با تلاش هایشان VAR را وارد چرخه فوتبال کنند تشکر می‌کنم. این تکنولوژی باید به ایران بیاید و در حال حاضر هم امکانات VAR را تا حد زیادی فراهم کرده ایم. امکان قضاوت دربی با این سیستم وجود دارد، اما باید مجوز‌های لازم را از فیفا بگیریم. VAR پنج بخش دارد. بخش اول آموزش است و ما قصد داریم هفت روز داوران را برای یادگیری VAR به قطر اعزام کنیم. مراحل دوم تا چهارم را انجام داده ایم و مرحله پنجم کسب مجوز از فیفا است. روز گذشته با فاطیما سامورا، دبیرکل فیفا صحبت کردم که او گفت: به صورت جدی پیگیر است.

برخی انتقادات به داوری، روانی است

تاج تصریح کرد: برخی انتقادات به داوری به گونه‌ای است که اگر یک نفر بگوید پنالتی بود همه تکرار می‌کنند که خیلی از این مسائل روانی روی داوری موثر است. ما بالاخره باید این سیستم کمک داور ویدئویی را وارد کشور کنیم و چه بهتر که همین الان این تفاق بیافتد. در نیم فصل دوم لیگ حساسیت بازی‌ها بسیار بالا است و نتایج نیز به یکدیگر نزدیک. در سال گذشته ۵ جام تهیه کردیم، چون احتمال قهرمانی ۵ تیم وجود داشت و شرایط به شکلی بود که قهرمان در روز آخر مشخص می‌شد. امسال نیز چنین شرایطی پیش آمده. مسئله دیگر این است که باشگاه ها هزینه‌ی بسیاری کرده اند و درآمد یهم ندارند هیچکس در تلویزیون نمی‌گوید چه کسی فوتبال رابه این روز انداخته است.

پول بخش‌های مختلف را نداریم بدهیم تا سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم

تاج ادامه داد: فوتبال ما الان درآمدش کاهش پیدا کرده است و پول بخش‌های مختلف را نداریم بدهیم تا سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم. چه کسی فوتبال را به این شرایط رسانده است؟ گفتن این موارد شهامت می‌خواهد و همه می‌دانیم کار چه کسانی است. همان افراد را محاکمه کنیم و بخواهیم که جواب بدهند. سؤال من این است که مجلس شورای اسلامی مگر در مصوبات مواد ۹۲، ۹۳ و ۹۴ برنامه ششم نگذاشت. در بند ۹۲ آمده است دولت نباید هیچ کمکی به فوتبال انجام دهد. من در جریان ریز بحث‌های مالی حضور دارم، چون کارم این است. اگر هم موردی باشد دستگاه‌های نظارتی می‌گویند که چرا این کار را انجام داده اید. همین روز گذشته ۲ دستگیری توسط پلیس آگاهی داشتیم که یکی از آن‌ها بازیکن و دیگری تدارکات تیم بود. ما این موارد را بررسی می‌کنیم ما فضای داوری، مربیان و تیم‌ها را بررسی می‌کنیم. پلیس امنیت و آگاهی نیز در کمیته اخلاق به ما کمک می‌کنند. اما آیا با این دستگیری‌ها مشکل حل می‌شود؟

قانون تصویب شده و شورای نگهبان هم تایید کرده، اما اجرا نشده است

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اجرایی نشدن قانون گفت: قانون و اجرای آن بر عهده مجلس است. قانون‌گذار بیان کرده که به هیچ وجه به ورزش حرفه‌ای کمک نشود و همین قانون‌گذار در بند بعدی گفته که صدا و سیمای جمهوری اسلامی مکلف است حقوق فوتبال را پرداخت کند، اما این بند را نتوانستند اجرایی کنند. ما چند بار باید در مجلس جلسه بگذاریم و بگوییم این بند اجرایی نشده است. مجلس شورای اسلامی قانون را تصویب کرده، ابلاغ شده و شورای نگهبان هم تایید کرده، اما اجرا نشده است. تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن برای برگزای دیدار‌های آسیایی شان با مشکل مای مواجه بودند و ما تیم ملی فوتبال را نمی‌توانستیم اعزام کنیم.

این آقایانی که خوب نسخه می‌نویسند بیایند و این مشکلات را حل کنند

او در مورد شفاف سازی درآمدزایی گفت: ابتدا باید درآمدزایی در فوتبال شفاف شود. در مجمع فوتبال فغانی، اصفهانیان، رفعتی حضور داشتند و تمام بودجه‌ها را منتشر کردیم، اما واقعیت این است که درآمد فوتبال برای اداره آن کافی نیست. در دنیا فوتبال یک صنعت محسوب می‌شود و افراد برای سهام بعضی از باشگاه‌ها سر و دست می‌شکنند. این آقایانی که خوب نسخه می‌نویسند بیایند و این مشکلات را حل کنند. شما تیم را در جایی دارید که کارخانه دارد یعنی کارخانه‌ها تیم داری می‌کنند. من به عنوان رئیس فدراسیون از کارخانه‌ای خواسته‌ام که چند تیم بانوان را تحت پوشش قرار دهد. همین کار‌ها را انجام داده ایم که فوتبالمان در آسیا اول است.

ما قانون را قبول کردیم

تاج گفت: ما قانون را قبول کردیم، اما اصلاح قانون این است که شما نگویید ذوب‌آهن تیم داده است. باشگاه‌های ما باید کارخانه‌داری کنند، نه اینکه کارخانه‌های ما تیم‌داری کنند. ما باید درآمد‌های فوتبال را از محل حقوق شناخته شده اش پرداخت کنند، حق پخش و تبلیغات کنار زمین. درآمد ما که سال گذشته زیاد بوده، از محل درآمد جام جهانی و AFC بوده است.


بیشتر بخوانید:

دستگیری بازیکن فوتبال به دلیل تبانی

اظهار نظر جالب تاج درباره رفتن کی روش


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۶:۰۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
آقای تاج کی دست از سر فوتبال این مملکت ور می‌داری
تو این مدت که رییس بودی چه گلی به سر فوتبال زدی
همش فکر پست مقام خودت هستی
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۵:۰۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
تا هزاران سال هم مربی تیم ملی معرفی نشود هیچ مشکلی بوجود نمی آید بلکه زیان کمتر دارد هرچه دیرتر بهتر
آخرین اخبار