عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به نقد و بررسی وضعیت اقتصادی کشور با حضور دژپسند در جلسه امروز پرداخت.


مجلس خبرگان مطالبات خود را از رئیس جدید قوه قضاییه مطرح می‌کنند/ نقد و بررسی وضعیت اقتصادی کشور با حضور دژپسندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در حاشیه ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده توسط وزیر اقتصاد در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین مبحثی که آقای دژپسند مطرح کرد در رابطه با مشکلات اقتصادی و زیر ساخت‌هایی که در این رابطه وجود دارد، اختصاص داشت.

وی افزود: ایشان در ابتدای صحبت‌هایش گفت که قصد هیچ گونه سیاه‌نمایی ندارد و عین واقعیت است و طبق آن آمار و ارقامی را ارائه داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص صحبت‌های وزیر اقتصاد در این اجلاس گفت: آقای دژپسند صحبت‌های خود را انجام دادند و ۱۳ نفر هم وقت گرفتند، تصویب کردیم که هرکدام از اعضا ۵ دقیقه صحبت کنند که تعدادی صحبت کردند، مسائل در یک فضای خردورزانه درحال پیگیری است و بعد از آن آقای دژپسند به آن‌ها جواب می‌دهد

وی ادامه داد: دستوری که به صورت خوبی در این جلسه انجام گرفت، انتخاب نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و جانشین مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بود که ۴۳ نفر به حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان نائب رئیس اول رای دادند و هیئت رئیسه کامل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اول ساماندهی نطق‌های قبل از دستور است که تاکنون روش آن بدینگونه بود که نمایندگان باید اسامی می‌نوشتند تا صحبت کنند، اما با این طرح اینگونه برخورد می‌شود که نمایندگان بر طبق حروف الفبا ۱۶ نفر سخنرانی کنند و دیگر نیازی به اسم نوشتن نیست و هرکسی که مایل نبود، نوبت خود را به نفر بعد می‌دهد و اگر فردی نطقی فوری داشت از افرادی که جلوتر از او هستند وقت می‌گیرد و صحبت می‌کند، اگر این طرح تصویب شود از همه اعضای خبرگان استفاده خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: دومین طرح قانون انتخابات است که در مجلس در حال بررسی است و بخش‌هایی از آن تصویب شده است و بخش‌هایی باید تصویب شود و سپس به شورای نگهبان برود.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی قوانین خبرگان را خود خبرگان باید تصویب کنند، گفت: در رابطه با آیبن نامه انتخابات کمیسیون آئین نامه، کار گسترده‌ای انجام داده است، تا قانون انتخابات مطرح شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره مدارک موردنیاز برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  به نظر می‌رسید که جایگاه مجلس رفیعی که در انتخاب رهبری نقش دارد، باید ساماندهی بهتری انجام می‌شد که در این آئین نامه جدید اینگونه شده است که هر کس که می‌خواهد برای نام نویسی در خبرگان ثبت نام کند، باید مدرک سطح ۴ حوزه را داشته باشد که معادل دکتراست و اگر بزرگی در حوزه به این سطح نرسید مدیر آن حوزه باید بررسی کند که ببیند در این سطح است یا خیر.

آیت‌الله خاتمی افزود: نکته دیگر موضوع اقل سن در کاندیدا‌های خبرگان است که مشخص نیست به این جلسه برسد، اما مصمم هستیم که این موضوع را مطرح کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دستور جلسه فردا هم به همین دو تا طرح اختصاص دارد و  امشب ضیافتی را با آقای جنتی داریم که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: موضوع جلسه امشب را بر انتظارات و مطالبات اعضای خبرگان از رئیس جدید قوه قضائیه متمرکز کردیم و اعضای مجلس خبرگان رهبری با توجه به حضور شخص آقای رئیسی قرار است انتظارات خود را از قوه قضائیه در سخنرا‌نی‌های خود ا‌نجام دهند و این مسئله به پیشنهاد شخص خود آقای رئیسی انجام شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هیئت اندیشه ورز حدود ۷۰ جلسه داشتند، شاخص‌ها را مشخص کردند و ۵ کارگروه در حال کار هستند و یک گزارشی تهیه شده است که به محضر رهبری تقدیم می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان اسلامی گفت: آرای آقای رئیسی از ۷۶ رای، ۴۳ رای است و با این تعداد آرا او به عنوان نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

 آیت‌الله  خاتمی خاطرنشان کرد: تعداد حاضرین در جلسه ۷۸ نفر بود و تعداد رای‌ها ۷۶ و به دلیل اینکه تا به حال ارقامی که در مورد انتخاب نائب رئیس اول متفاوت بوده است، بنده به صورت قطعی می‌گوییم که  آرای آقای رئیسی از ۷۶ رای، ۴۳ رای است و با این تعداد آرا او به عنوان نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان اسلامی در خصوص ادامه برنامه‌های مجلس خبرگان رهبری گفت: در جلسه بعد از ظهر مجلس خبرگان هم ساماندهی نطق‌های قبل از دستور و طرح ساماندهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار