عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سران کشور اعتماد به جوانان را از رهبر انقلاب تقلید کنند/ جوانگرایی نیرو محرکه پیشرفت ایران است

زادمهر گفت: حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور نیازمند درک متقابل سران کشور است که همانند مقم معظم رهبری به جوانان اعتماد و آنان را حمایت کنند.

سران کشور اعتماد و حمایت از جوانان را از رهبری تقلید کنند.محمد زادمهر عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و یوم اللهی را در تاریخ پر فراز و نشیب این کشور ثبت کرد؛ از آن روز تا اکنون ۲۲ بهمن هر سال لحظه پیمان مجدد و لبیک به رهبری انقلاب است؛ دانه کوچکی که در سال ۵۷ کاشته شد، امروز به درختی بلند قامت تبدیل شده است اما بیست و دوم بهمن امسال روزی خاص و متفاوت‌تر از گذشته بود چرا که به چله انقلاب رسیدیم.

وی افزود: چهل سال با تمام سختی‌ها و فشار‌های خارجی با غرور گذشت و جمهوری اسلامی به کوری چشم دشمنان و خائنان داخلی همچنان استوار ایستاده است؛ مردم این بار نیز به  پرشور به صحنه آمدند و دشمن را از همیشه ناامید‌تر کردند.


عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همانطور که از قبل هم وعده داده بودند بیانیه‌ای به مناسبت گذر از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را خطاب به ملت عزیز ایران صادر کردند؛ بیانیه گام دوم از طرفی نگاه به یک چله گذشته و پیروزی‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی از بدو انقلاب تا به امروز است که البته موارد متعدی را شامل می‌شود، اما یکی از مهم‌ترین پیروزی‌ها بازگشت عزت به ایران است چرا که مردم روزگاری در کشوری با شاهی ترسو در برابر آمریکا و متحدانش زندگی می‌کردند، اما مردم امروز در کشوری روزگار می‌گذرانند که از قدرت‌های منطقه است و بدون حضور ایران در تصمیم گیری‌ها عملا هیچ پیمانی در منطقه به سرانجام نخواهد رسید.

زاد مهر اظهار کرد: در سده‌های اخیر انقلاب‌های مختلفی در کشور‌ها به وقوع پیوسته است و شاهد بوده‌ایم که بعد از چندین سال با تغییر در اصلی‌ترین عوامل وقوع انقلاب امروز اثری از آن حرکت‌های مردمی دیده نمی‌شود. به فرموده حضرت آقا، انقلاب مردم ایران در سال ۵۷ تنها انقلابی است که یک چلّه‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، همچنین از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است. این حفظ ماهیت و آرمان‌ها، دشمنان اسلام را در برابر ما متحد کرده است و در این ۴۰ سال از هیچ تلاشی برای آسیب به انقلاب عزیزمان دریغ نکرده‌اند.


وی با اشاره به ویژگی مهم انقلاب که حفظ ارزش‌ها توسط مردم ایران گفت: جمهوری اسلامی در این چهل سال فضایی باز برای نقد و گفتمان‌های مختلف را در کشور ایجاد کرده است. جهش چندین برابری کمیت روزنامه‌ها و رسانه‌های مجازی بعد از انقلاب اسلامی خود گواهی بر این ادعاست. در عین طرح نظریات مختلف و ایده‌های جدید که نقد تصمیم گیری‌های خرد و کلان کشور را شامل می‌شود، اما حفظ ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین وظیفه بوده است که محقق شده است.


زادمهر با توجه به بخش مهم بیانیه تصریح کرد: مخاطب مهم این بیانیه برای چهل سال آینده جوانان هستند. رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها قبل حتی قبل‌تر از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در انتصابات خودشان از گزینه‌های جوان و تازه نفس استفاده کردند نمونه آن هم حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است. جوانگرایی لازمه اصلی و نیرومحرکه پیشرفت ایران اسلامی در دهه‌های آینده است.


وی ادامه داد: نسل‌های اول و دوم انقلاب در برهه‌های حساسی همچون جنگ تحمیلی تلاش‌های زیادی برای حفظ و تداوم انقلاب مردم شریف ایران کردند و حال امروز نوبت جوانان نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی است تا سکان هدایت کشور را در دست گرفته با نیروی جوانی، خلاقیت و نگاه‌های نو به مسائل که مد نظر حضرت آقا نیز هست موجب پیشرفت هرچه بیشتر ایران اسلامی شوند. همانطور که حضرت آقا می‌فرمایند اقتصاد البته هدف جامعه‌ی اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف‌ها رسید. لازمه در اختیار گرفتن این وسیله و مهار آن در برهه کنونی اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی است که متاسفانه در کشور رها شده است. جوانان مورد خطاب حضرت آقا اصلی‌ترین افراد هستند که با مدیریت جهادی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا خواهند کرد.


زادمهر تصریح کرد: البته حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور نیازمند درک متقابل سران کشور است که همانند حضرت آقا به جوانان اعتماد کنند و با حمایت‌های خود زمینه بروز خلاقیت و روش‌های نو در بهبود وضعیت کشور و دست یابی به اهداف مدنظر رهبری را فراهم آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار