در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جذب بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد/ دپوی ۱۰ هزار کانتینر قطعات یدکی خودرو در مناطق ویژه اقتصادی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در بازه زمانی پنج سال، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته است.

جذب بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد/ دپوی ۱۰ هزار کانتینر قطعات یدکی خودرو در مناطق ویژه اقتصادیمرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهمی که توسط قانون‌گذار برای توسعه صادرات، تولید و اشتغال پیش‌بینی شده، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است؛ چرا که با شرایط ویژه و منحصر به فردی که در این مناطق وجود دارد با مدیریت درست می‌توان در راستای سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی مسیر را هموار کرد.

بانک افزود: در بازه زمانی پنج سال در مناطق آزاد حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان و در مناطق ویژه اقتصادی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی محقق شده است، البته حدود یک میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: نگهداری یک کانتینر از محموله آجیل و خشکبار به‌عنوان وثیقه


وی تصریح کرد: مجوز‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد و ویژه صادر شده و در سال ۹۸ قطعا این حجم سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره کالا‌های دپو شده اساسی و قطعات خودرو بیان کرد: دپوی کالا‌های اساسی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آن چنان نیست و حجم پایینی دارد، اما همچنان حدود ۱۰ هزار کانتینر قطعات یدکی خودرو و مواد اولیه خودرویی که از ثبت سفارش هم معاف هستند در این مناطق وجود دارد و این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است و در حوزه کاری مناطق آزاد نیست.

انتهای پیام/

۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد تجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار