سلطانی‌فر: دستور تشکیل کمیته پیشکسوتان در فدراسیون‌ها صادر شد/ سال ۹۷ نتایج خوبی کسب کردیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: دستور دادم همه فدراسیون‌های ورزشی، کمیته پیشکسوتان تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: بخش قابل توجهی از تاریخ ورزش ایران و تاریخ سازران که افتخار آفرین شدند و عزت ایران و مردم را رقم زدند امروز در سنی هستند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود، لازم بود آن‌ها را تکریم کنیم و به ان‌ها احترام بگذاریم و همچنان جدا از این نشست‌ها شرایطی باشد تا به مسائل و مشکلاتشان رسیدگی کنیم.

او افزود: این افراد در دوره بازنشستگی هستند و بسیاری از آن‌ها درگیر مشکلات و بیماری اند و ما در صندوق حمایت از پیکشسوتان می‌خواهیم تا فرآیند بیمه تکمیلی و مقرری آن‌ها پیگیری کنیم. مقرری بعضی از پیشکسوتان قابل توجه نیست، اما می‌خواهیم متناسب با شرایطمان سال به سال این مقرری را افزایش دهیم تا کمکی باشد برای آن‌ها. همچنین می‌خواهیم از دانش و تجربه‌ای که آن‌ها کسب کردند استفاده کنیم و آن را به نسل‌های دیگر انتقال دهیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با پبشنهاد صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نشست اول با پیشکسوتان در کمیته ملی برگزار شد. نکته جالب این بود که برخی می‌گفتند ما رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر را ندیده بودیم همچنین عده‌ای یاد بود هایشان، مدال‌ها و کاپ‌ها را تقدیم موزه ورزش کردند که به زودی فاز اول این موزه افتتاح می‌شود. به دنبال این هستیم تا شرایطی را به وجود بیاوریم تا از دانش پیشکسوتان استفاده کنیم.

او ادامه داد: امروز دستور دادم همه فدراسیون‌های ورزشی کمیته پیشکسوتان تشکیل دهند و با کمک آن‌ها همگرایی به وجود بیاید و دانش و تجربیات منتقل شود. ما بیش از ۵۰ فدراسیون داریم که اگر هر کدام ۱۰ - ۱۵ پیشکسوت را به کار بگیرند عالی می‌شود.

سلطانی فر بیان داشت: ما سال ۹۷ را با حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز کردیم و در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیش‌ترین مدال را پس از انقلاب اسلامی کسب و در پارالمپیک آسیا یک پله صعود را تجربه کردیم در بازی‌های پاراآسیایی یک پله صعود داشتیم همچنین توانستیم رتبه بیست و چهارم المپیک جوانان دور قبل را به رتبه هفتم ارتقا دهیم. علاوه بر آن‌ها استقلال و پرسپولیس به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا رسیدند و پرسپولیس هم راهی فینال این رقابت‌ها شد. در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی امیدوار بودیم و تیم شرایط خوبی داشت، اما اشتباه چند بازیکن اتفاق دیگری را رقم زد با این حال به نیمه نهایی رسیدیم و نتیجه خوبی گرفتیم. در رشته‌های دیگر مانند جودو، شطرنج و ... کارنامه خوبی را در سال ۹۷ رقم زدیم.

او در پایان گفت: جا دارد سال نو را پیشاپیش تبریک بگویم و از شما اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که همیشه همراه بودید. امیدواریم در سال ۹۸ هم این اتفاقات رقم بخورد.


بیشتر بخوانید:

نشست صمیمی پیشکسوتان ورزش با مسئولان ورزش/ افشارزاده: دیگر به استقلال برنمی‌گردم

حضور صالحی‌امیری و سلطانی‌فر در موزه کمیته ملی المپیک


انتهای پیام / 

اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره عملکرد ورزش ایران در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار