در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره نشان محبت در ۱۹ استان کشور برگزار شد/ صحن حضرت زینب (س) تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

افضلی گفت: اولین دوره جشنواره «نشان محبت» با همکاری ستاد باسازی عتبات عالیات در ۱۹ استان کشور برگزار شد.

یوسف افضلی معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات و دبیر اولین جشنواره (نشان محبت) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری جشنواره (نشان محبت) در استان‌های مختلف کشور و همچنین آخرین وضعیت ساخت اماکن متبرکه اظهار کرد: اولین دوره جشنواره نشان محبت با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان صدا و سیما در ۱۹ استان کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد از برآورد‌ها و تعهداتی که هر استان متقبل شده بود، در این جشنواره برآورده شد، تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره که از اول ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرده است، فردا ۲۲ اسفند ماه برکزار خواهد شد.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در این جشنواره که در مراکز استان‌ها برگزار شد، شاهد نذورات قابل توجهی از طرف مردم بودیم که جای تقدیر دارد. در شهر یزد مدیر یک کارخانه سرامیک و کاشی تأمین تمامی مایحتاج مرتبط با سنگ کاری و کاشی کاری صحن بزرگ حضرت زینب (س) را پذیرفت که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید.

افضلی همچنین درباره شبهات مطرح شده درباره خارج شدن پول‌های کلان از کشور برای ساخت و ساز حرمین شریفین، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد نذورات مردم و پول‌های مرتبط با ساخت اماکن متبرکه به خود ایران باز می‌گردد. طبق قرارداد و توافقی که صورت گرفته است، تمام مواد و مصالح از ایران تأمین می‌شود و این پول‌ها در کشور خودمان صرف خرید مواد مورد نیاز از کارخانجات داخل کشور می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری از پول‌ها نیز برای صرف دستمزد و حقوق افراد ایرانی شاغل در این کار می‌شود که همین امر باعث رونق اشتغالزایی خواهد شد؛ بنابراین بخش عمده و قابل توجهی از این کمک‌ها در داخل کشور هزینه می‌شوند.

معاون ستاد باسازی عتبات و عالیات درباره آخرین روند ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی عنوان کرد: ساخت صحن حضرت زهرا (س)، ۹۸ درصد پیشرفت داشته و تمام بخش‌های زیارتی آن مورد بهره برداری قرار گرفته است. صحن حضرت زینب (س) هم که حدود دو سال و نیم پیش مراحل ساخت آن در کربلای معلی آغاز شد، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا سه یا سه سال و نیم آینده به مرحله بهره برداری کامل برسد.

انتهای پیام/

پیشرفت ۹۸ درصدی ساخت صحن حضرت زهرا (س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار