چه آینده‌ای در انتظار منابع تجدیدپذیر است؟

با بیشتر شدن نیاز مردم به انرژی تجدیدپذیر قصد داریم نگاه دقیق‌تری به آینده منابع آن‌ها بیاندازیم.

چه آینده‌ای در انتظار منابع تجدیدپذیر استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ چیزی به غیر از خدا وجود ندارد که از هیچ بیاید. این واقعیت را می‌توان زمانی که به مفاهیم به ظاهر انتزاعی مانند "انرژی" می‌رسیم کاملا فراموش کنیم. با افزایش بحران آب و هوا، سیاستمداران شروع به تاکید هر چه بیشتر بر اهمیت انتقال انرژی پاک می‌کنند. افزایش انرژی پاک به معنای افزایش صفحه‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، وسایل الکتریکی و باتری‌های بزرگ است. اما همچنین این به معنای تقاضای بیشتر برای موادی است که تولید این فناوری‌ها را ممکن می‌سازد.

در برخی موارد مانند سیلیکون برای صفحه‌های خورشیدی، تقاضای بالاتر بعید به نظر می‌رسد. به گفته مارکو ریگئی، متخصص پایداری فناوری‌های جدید در دانشگاه آکسفورد بروک، سیلیکون غنی است و ما در حال حاضر زیرساخت‌ها را برای ساخت این مواد داریم. اما زنجیره‌های عرضه ما برای مواد دیگر مانند نئودیمیم برای توربین‌های بادی، لیتیوم و کبالت برای باتری و مس برای همه چیز اساسا ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. در نتیجه بهتر است از موادی که می‌توانند به انقلاب انرژی تجدیدپذیر کمک کنند اطلاعات بیشتری داشته باشیم و چگونگی تغییر جهان در هنگام افزایش تقاضا آن‌ها را بررسی کنیم.

نئودیمیم

فرانسیس دیو، استاد کانی شناسی کاربردی در دانشکده معدن دانشگاه اکستر می‌گوید: «واقعا چیزی برای رقابت با نئودیمیم برای مگنت وجود ندارد. نئودیمیم عنصری است که به نادر خاکی مشهور است و یک فلز نقره‌ای است که نقش بسیار مهمی در انرژی تجدیدپذیر دارد. هنگامی که با آهن و بور ترکیب می‌شود، آهنربا‌های قوی تولید می‌کند که برای ژنراتور‌های توربین‌های بادی و موتور‌های الکتریکی مهم است.

مسئله اصلی این عنصر نادر بودن آن نیست. مسئله این است که اکثر ذخایر این عنصر در یک کشور است. حدود ۸۵ درصد از نئودیمیم جهان از چندین معدن در چین می‌آید. چندین معدن کوچک در جا‌های دیگر دنیا مانند معدن خاکی رنگین کمان در بوروندی و معدن Mkango در مالاوی وجود دارد، اما اغلب، معادن خارج از چین نیز تمایل دارند که ذخایر خود را به این کشور منتقل کنند.

فلز مس

مس، مانند نئودیمیم کمیاب نیست، اما ما نیاز به مقدار زیادی از آن داریم. اساسا هر چیزی که یک دکمه خاموش و روشن دارد دارای مس است. به لطف توانایی باور نکردنی آن برای انتقال الکتریسیته هنوز جایگزینی دیگری برای آن پیدا نشده است.

مری پولتون، مدیر اجرایی موسسه منابع معدنی لوئل در دانشگاه آریزونا، می‌گوید: بخش حیرت انگیز در مورد استخراج مس، پیدا کردن مناطقی است که فلزات در مقادیر بالایی نزدیک به سطح متمرکز شده‌اند. در وهله اول می‌توان ذخایر زیادی پیدا کرد، ولی پس از آن گرفتن مجوز‌ها را و آغاز تولید ممکن است بسیار طول بکشد. به طور عمده ما در حال استخراج معادنی هستیم که در سال ۱۸۰۰ پیدا کردیم.»

لیتیوم و کبالت

مطمئنا مردم فقط زمانی که باد می‌وزد یا خورشید می‌درخشد، برق نمی‌خواهند. یکی از راه حل‌های بلند پروازانه استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی غول پیکر است، مانند مدلی که در حال حاضر در جنوب استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته است.

یک تحلیلگر لیتیوم در معدن به نام آندری میلر، می‌گوید: لیتیوم مانند کلیدی است برای همه باتری‌های قابل شارژ و برای به دست آوردن آن دو راه وجود دارد. یکی از روش‌های محبوب در آمریکای جنوبی این است که آن را از آب نمک زیر یک دریاچه تبخیر کند. به عنوان مثال، بزرگترین منبع لیتیوم در جهان، دریاچه Salar de Atacama در شیلی است. لیتیم همچنین می‌تواند از اسپودومن استخراج شود. یک منبع سنگ سخت که بیشتر در استرالیا یافت می‌شود.

با رشد بازار باتری فشار برای پیدا کردن معادن اسپدومن بیشتر شوند. میلر پیش بینی می‌کند که اگرچه آمریکای جنوبی و استرالیا به عنوان معادن اصلی باقی خواهند ماند، در نقاطی مانند کانادا، کارولینای شمالی و نوادا در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و جمهوری چک معادن دیگری شروع به کار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: محصولات آینده اپل دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد +جزئیات


انتهای پیام/

آینده زمین و منابع آن

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار