ماهی‌های قرمز را در منابع آبی استان رها نکنید

معاون فنی حفاظت محیط زیست فارس از هموطنان خواست تا از رهاسازی ماهیان قرمز سفره هفت سین خود در منابع آبی استان جدا خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرادی معاون فنی حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: مردم از رها کردن ماهی قرمز سفره هفت سین در رودخانه ها، برکه‌ها و منابع آبی خودداری کنند چرا که این رفتار برای سلامت آبزیان زیان بار است.

وی افزود: ماهی‌های قرمز مبتلا به ویروسی هستند که ناقل بیماری بوده و تهدیدی برای آبزیان است.

مرادی ادامه داد: برخی مردم به دلیل نداشتن شرایط نگهداری طولانی ماهی سفره هفت سین خود را روز ۱۳ فروردین در منابع آبی از جمله رودخانه ها، تالاب ها، برکه‌ها و سد‌ها رها سازی می‌کنند در حالی که این عمل در اکوسیستم منطقه اختلال ایجاد می‌کند و در برخی موارد مرگ و میر دیگر ماهیان را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه این ماهیان از نوع ماهی رودخانه‌ای نیستند و از تخم سایر ماهی‌ها یا کف زیانی که مورد تغذیه سایر ماهیان هستند تغذیه می‌کنند، می‌تواند باعث آسیب یا حتی مرگ و میر سایر ماهیان شوند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان فارس تصریح کرد: بهترین راه این است که ماهی‌های قرمز را در حوض خانه‌ها یا مکان‌هایی که شهرداری تعبیه کرده است، رهاسازی کنند.
انتهای پیام/م

ممنوعیت رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه و سد‌ها

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار