رئیس رسانه ملی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جام جم مطرح کرد؛

سبک زندگی ایرانی اسلامی را باید در دنیا انتشار بدهیم / لزوم توجه ویژه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری

رئیس رسانه ملی گفت: پایه‌های تمدن جدید، سبک زندگی است و ملت ایران باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در دنیا انتشار بدهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در ادامه این برنامه ضمن عرض ارادت به همه حضار و شهدای مدافع حرم، با بیان ابیاتی از حافظ شیرازی درباره جایگاه انسان گفت: انسان والامقام و ارزشمند است چرا که هنگام خلقت، خداوند از روح خود به او دمیده است. انسان خلیفه خدا بر روی زمین است بنابراین ما به عنوان انسان‌ها دارای ارزش ویژه‌ای هستیم که اگر دل به خدا بسپاریم درونمان نورانی و پر عشق و پر شور می‌شود و نورانیت آن‌ها خودشان را گسترش می‌دهد.

سبک زندگی ایرانی اسلامی را باید در دنیا انتشار بدهیم / لزوم توجه ویژه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: درصورتی که این مسیر را جامعه ما طی کند؛ جامعه ای سازنده خواهد شد. انسان از ملائک برتر است، اما اگر دچار دنیازدگی شود از حیوان هم پست تر می‌شود.

رئیس رسانه ملی  گفت:هنر، دمیدن روح تمدن به انسان هاست و برای اینکه ما برای حقیقت و حق تلاش کنیم و سختی های راه حق را تحمل کنیم آفریده شده‌ایم.

وی ادامه داد:ما افتخار می کنیم که در خدمت رسانه هستیم و توانایی این را داریم که به مردم خدمت کنیم. همه کارها خوب است اما کار رسانه در صورتی خوب است که بتوانیم شور و اشتیاق و گرما را به مردم منتقل کنیم. ما برای ملت ایران خدمت می‌کنیم.

لزوم بنیان گذاری تمدن جدید در مقابل تمدن مغرب زمین

رئیس رسانه ملی ادامه داد:ما برای آینده باید خودسازی کنیم دیدیم که انسان اگر مراقب خود نباشد شور و اشتیاق و عشق از بین می رود،دومین محوری که می فرمایند جامعه سازی است کسی که خودسازی کرد قادر است بر روی دیگران تاثیر بگذارد ودر جهت ساختن جامعه خود و اقتدار ملت ا‌یران گام بردارد وسومین نکته که می فرمایند تمدن سازی است یعنی ملت ایران لیاقت و صلاحیت این را دارد که در دنیای امروز در قبال تمدن مغرب زمین یک تمدن جدید را بنیان گذاری کند و آن را پیش ببرد.

وی افزود:رهبری ۴ نکته در اصول تمدنی دارند. اول اینکه تمدن ما توحیدی است و نکته دوم این است که عبودیت کلیدواژه این تمدن است و محور دیگر کرامت انسان است و انسان در اسلام کرامت ذاتی دارد و این پایه یک تمدن جدید است که گذاشته می شود. چهارم نیز سبک زندگی است که ما باید سبک زندگی ایرانی - اسلامی را پیش ببریم و در دنیا انتشار بدهیم. ما باید راجع به این سبک کار فاخر ویژه انجام دهیم.

وی گفت: ملت ما ملت بزرگ و یک ملت برتر است و رهبری با توجه به اینکه ما باید آینده را فتح کنیم، تکیه و تاکید بر جوانان این مرز و بوم می کنند. جوانان باهوش و دانشمند و پرغیرتی که آنها را در جبهه و امروز در جای جای مملکت می بینیم و با همین جوانان باید ایران را بازمهندسی کنیم و در مقابل نظام سلطه قدبرافرازیم و تمدن جدیدی در دنیا خلق کنیم.

سبک زندگی ایرانی اسلامی را باید در دنیا انتشار بدهیم / لزوم توجه ویژه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری

رئیس سازمان پیرامون دو پروره مهم عنوان کرد:دو پروژه ملی را در حوزه فیلم و سریال با نام  سلمان فارسی و حضرت موسی(ع) کلید زدیم.
 
وی ادامه داد:این دو سریال روایتی از ملت های بزرگ است که امیدواریم این دو کارگردان خوب آقایان شورجه و میرباقری بتوانند کار فاخری را بسازند.

علی عسکری افزود:از آقای میرباقری معاونت سیماو خانواده رسانه ملی همکارانم تشکر می کنم چرا که سال ۹۷ یک سال بسیار حساسی بود دشمن برای ما خط و نشان کشید اما  ملت ایران و رسانه ایستادند و تمام نقشه های آن ها را نقش بر آب کردند و در ۲۲ بهمن چهلمین سال انقلاب، ملت ایران به میدان آمدند و جواب دشمنان را دادند از ملت ایران صمیمانه تشکر می کنم .همچنین برای پنجمین جشنواره رسانه ملی تلاش بسیاری انجام شده است البته امسال سال کالای ایرانی نامگذاری شد.

وی ادامه داد:اگر یک ملتی بازار خود را دست دیگری بدهد عوامل قدرت و رشد خود را تحویل دیگران داده است اما اگر تولید کننده و سازنده شود قدرتمند است و مقام معظم رهبری روی این موضوع مهم توجه کردند.
 
سبک زندگی ایرانی اسلامی را باید در دنیا انتشار بدهیم / لزوم توجه ویژه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری
علی عسکری بیان کرد:رسانه ملی در این زمینه کارهای فراوانی انجام داد و همه رسانه ها در این حوزه کار کردند. برداشت خود من از مردم این است که تمایل مردم  به خرید کالای ایرانی بیشتر شده است و تولید کالای ایرانی رشد پیدا کرده است از این رو تشکر و تقدیر می کنم که به این موضوع مهم پرداختند چرا که توجه به این موضوع یعنی اقتدار کشور، بازسازی کشور و گام های استوار در جهت اینکه کشور ایران به یک کشور صنعتی تبدیل شود و در این باره هم ما موفق بودیم البته رسانه ملی هم تلاش کرد و من از همکارانم تشکر می کنم .

وی گفت:در جشنواره پنجم و همکاران خودم عوامل تهیه کننده، کارگردان که با مشارکت سازمان صداوسیما یک تولید ملی را خلق می کنند تشکر می کنم. امیداورم این جشنواره اثرات مفیدی برای سازمان و ملت ایران باشد و ما بتوانیم خدمتگزاری خودمان و عشق و شور خود را به مردم اثبات کنیم و بگوییم ما خادم شما هستیم.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس رسانه ملی در اختتامیه  پنجمین جشنواره جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار