رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

صالحی عمران با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشد اقتصادی بر ضرورت ایجاد مراکز نواوری و دانش بنیان تاکید کرد.

ضرورت مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه ایبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در پنجمین جلسه شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای سال ۹۷  در دانشکده شریعتی اظهار کرد: بنای ما در دانشگاه به دور از هر گونه نگرش‌ها و حاشیه‌ها و معطوف به وظایف اساسی دانشگاه است و سعی داریم در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری و اجرایی دولت اقدام و حرکت کنیم.

وی با اشاره به استانی شدن مراکز خطاب به روسای استان‌ها افزود: جلسات شورای آموزشی، پژوهشی و مالی -اداری را با روسای مراکز مربوطه تصمیم گیری و رهبری کنید تا تفاهم همکاری، انگیزه و رغبت ایجاد شود و مدیریت روابط انسانی داشته باشید.

 صالحی عمران ادامه داد: تصمیم گیری ها را مبتنی بر جلسات باشد و با نگاه اصلاحی نظارت آموزشی شکل گرفته شود همچنین  اطلاعات در شورای نظارت دانشگاه هم فکری و مورد بررسی قرار بگیرد.

بودجه ناکافی برای ارتقای دانشگاه فنی  و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بودجه مالی برای ارتقای دانشگاه کافی نیست، اما باید مدیریت کرد، تاکید کرد: باید مدیریت بودجه و هزینه داشت و بر اساس بحث کارایی اقدام کرد؛ دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید درآمدزا باشد و وارد حیطه‌های اقتصادی شود در غیر اینصورت هیچ دانشگاهی نمی‌تواند این مشکل را حل کند.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در تولید و رشد اقتصادی نقش داشته باشد و از روسای مراکز می‌خواهم مطالعه گر باشند و اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان کنند تا دانشگاه به اقتصاد نزدیک شود چرا که ما به افراد اقتصادی نیاز داریم و این را بدانید که هیچ معاونت و مدیریتی مانع کار‌ها و طرح‌های اصلاحی شما نخواهد شد.

در پایان این جلسه، از سند راهبردی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار