بانک ملی به خبر "ولخرجی یکی از شعب بانک ملی در آستانه نوروز ۹۸ " واکنش نشان داد

بانک ملی در واکنش به خبر "ولخرجی یکی از شعب بانک ملی در آستانه نوروز ۹۸" اعلام کرد: بازسازی شعبه اسکان از اعطای تسهیلات به مشتریان مجزا است.

بانک ملی به خبر “ولخرجی یکی از شعب بانک ملی در آستانه نوروز ۹۸ “ واکنش نشان دادبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک ملی در واکنش به خبر ولخرجی یکی از شعب بانک ملی در آستانه نوروز ۹۸ واکنش نشان داد و گفت: بازسازی شعبه اسکان از اعطای تسهیلات به مشتریان مجزا است.

جوابیه بانک ملی به شرح ذیل است:

بانک ملی ایران به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور از لحاظ منابع، تخصیص منابع و گستره شعب، علاوه بر تکالیفی که نسبت به مشتریان خود دارد، تکالیفی نیز در قبال کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گفته مسئولان ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک ملی ایران، بانک اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و عصای نظام اقتصادی کشور است. طبیعی است که چنین بنگاه بزرگ اقتصادی، نقشی بی بدیل در توسعه زیرساخت‌های کشور دارد که یکی از آنها اشتغال است.

همچنین در تازه‌ترین ارزیابی‌های انجام شده توسط بانک مرکزی، بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج به بانک ملی ایران سپرده شده و به گفته ریٔیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین سهم تسهیلات اشتغال این نهاد بر عهده همین بانک است.

گرچه دامنه این اقدامات بانک ملی ایران بسیار گسترده است، اما فقط برای تنویر افکار عمومی خوب است به آماری گذرا این بخش اشاره شود.


بیشتر بخوانید: ولخرجی یکی از شعب بانک ملی در آستانه نوروز ۹۸ + فیلم


بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تعداد ۲۳۶ هزار و ۵۱۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ملی ایران پرداخت کرده که ارزش ریالی آن به ۳۷ هزار و ۵۱ میلیارد ریال می‌رسد.

همچنین بانک ملی ایران در حمایت از بازار کار و اشتغال کشور از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۵۲ هزار و ۹۹۹ فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به ارزش بیش از هفت هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

درباره بخش مربوط به بازسازی شعبه اسکان قابل ذکر است که اولا منابع مربوط به اعطای تسهیلات به مشتریان از منابع مربوط به تعمیرات شعب بانک مجزا بوده به نحوی که بانک برای انجام تعمیرات، استفاده‌ای از منابع تسهیلات نداشته و از بودجه‌های دیگر استفاده می‌کند. ثانیا بانک ملی ایران بیش از ۳۳۰۰ شعبه دارد و بازسازی آنها یک اقدام مستمر و همیشگی است. قدمت برخی از شعب بانک ملی ایران به زمان تاسیس این بانک یعنی سال ۱۳۰۷ بر می‌گردد. از سوی دیگر بهسازی شعب شامل به روزرسانی سیستم تهویه، بهینه سازی آن برای استفاده از افراد ناتوان جسمی، تغییر چیدمان به منظور بهبود دسترسی مشتریان به باجه‌ها و استفاده بهتر از خدمات بانکی و ... در شعب اجتناب ناپذیر است.

ساختار قدیمی، پوسیدگی لوله‌های آب و فاضلاب، ناکارآمدی سیستم تهویه، کوتاه بودن سقف و مشکل تردد از پله‌های داخل شعبه، بهسازی این شعبه را ضروری کرده، به طوری که حتی مشتریان شعبه بار‌ها به خاطر این مشکلات، موضوع را با ریٔیس شعبه مطرح کرده اند.

بررسی‌ها نشان دهنده این بود که شعبه بعد از چند دهه خدمت رسانی با مشکلاتی به شرح ذیل مواجه شده است:
- ایجاد مشکلات تنفسی برای مشتریان و کارکنان به دلیل عدم ارتباط با فضای بیرون و عدم تبادل هوای تازه به داخل شعبه و ناکارآمدی سیستم تهویه
- احتمال ریزش سقف شعبه به دلیل عبور لوله‌های تاسیسات از سقف و سنگینی بیش از اندازه آن و همچنین ریزش‌های مکرر فاضلاب برج بر روی سقف کاذب
- فرسودگی و پوسیدگی گیشه‌ها و کمد‌های چوبی و عدم وجود شرایط بازسازی در دکوراسیون داخلی شعبه به علت فرسودگی
- نارضایتی از سنگ کف شعبه به علت استهلاک بیش از حد و عدم یکپارچگی آن
- فرسودگی سیستم سرمایش و گرمایش کل برج که موجب نارضایتی مشتریان در فصول مختلف سال گردیده بود
با توجه به معضلات پیش آمده و جلوگیری از زیان‌های احتمالی جانی و مالی و جلب رضایت مشتریان و
فراهم نمودن حداقل شرایط مطلوب خدمت رسانی، بازسازی شعبه، اجتناب ناپذیر بوده و در این راستا اقدامات لازم با کمترین هزینه و حفظ نمای بیرونی و همچنین امکانات و تجهیزات قابل استفاده انجام پذیرفت.
بر همین اساس تعمیر و بازسازی شعبه، کاملا طبیعی بوده و نه تنها ولخرجی نیست بلکه در راستای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار