راه‌اندازی مینی پالایشگاه در اسلام اباد غرب/توجه به اقشار آسیب‌پذیر دغدغه تیم اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه از راه‌اندازی یک مینی پالایشگاه در شهرستان اسلام‌آباد غرب خبر داد.

راه‌اندازی مینی پالایشگاه در اسلام اباد غرب/توجه به اقشار آسیب‌پذیر دغدغه تیم اقتصادیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  هدایت حاتمی   معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه مهمترین دغدغه تیم مدیریت اقتصادی استان را بحث اشتغال عنوان کرد و گفت: اولین دغدغه اشتغال است که ضرورت دارد تمام دستگاه‌ها با رفع مشکلات در این حوزه برای بهبود آن اقدام کنند.

وی گفت: دومین دغدغه‌ای که از سال گذشته در استان نمایان شده مربوط به تورم است که در ۳۰ ماهه اخیر تورم استان از سطح کشور بالاتر بوده و در برخی ماه‌ها رتبه اول کشور را تجربه کرده‌ایم.

وی توجه به اقشار آسیب‌پذیر را از دیگر دغدغه‌های تیم مدیریت اقتصادی استان برشمرد و گفت: بسیاری از تئوری‌های توسعه بر روی این موضوع توجه دارند که بحث‌هایی همچون عدالت اجتماعی هم سر و کار دارد.

حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر سهم صنعت در GDP (تولید داخلی) استان ۲۱ درصد است، گفت: سایر بخش‌ها همچون خدمات و کشاورزی سهم بیشتری دارند که باید سهم صنایع فناورانه را افزایش دهیم با تلاش‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۳۹ واحد تولیدی و صنعتی در شرف ورشکستگی را نجات یافته و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه در مورد عملکرد بانک‌ها در اجرای مصوبات ستاد تسهیل نیز بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی از نظر درصد تحقق مصوبات ستاد تسهیل به مراتب بدتر از بانک‌ها هستند.

حاتمی از تحقق ۵۵ درصدی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: ۳۰ درصد این مصوبات نیز در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه ادامه داد: امسال ۲.۶ میلیارد دلار صادرات از طریق مرز‌های استان صورت گرفته که ۴۶ درصد رشد داشته است و در حال حاضر هم به دنبال افزایش سهم کرمانشاه از صادرات هستیم.

 

انتهای  پیام/ز

 

امسال ۲.۶ میلیارد دلار صادرات از طریق مرز‌های استان صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار