چند دانشگاه بزرگ آمریکایی به دریافت رشوه متهم شدند

در پی متهم شدن چند دانشگاه بزرگ آمریکایی به دریافت رشوه، پلیس فدرال آمریکا تحقیقات در این خصوص را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، تحقیقات در مورد دریافت رشوه تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا آغاز شده است. دانشگاه‌های استنفورد، ییل و جرج تاون آمریکا به عنوان بزرگترین دانشگاه‌های این کشور این بار به دلیل تقلب بر سر زبان‌ها افتاده‌اند. سی تن از والدین دانشجویان این دانشگاه‌ها به پرداخت رشوه با اهداف گوناگون متهم شده اند. اف‌بی‌آی مسئول تحقیق در این زمینه شده است.

خبرنگار این شبکه در لس آنجلس گفت: فیلیستی هافمن، بازیگر آمریکایی، که برای ایفای نقش در سریال زنان خانه‌دار افسرده شناخته شده است، احتمالا ۱۵ هزار دلار به دانشگاه پرداخته است تا زمان بیشتری برای گذراندن آزمون اس‌ای‌تی، یکی از دو امتحان استاندارد برای ورود به دانشگاه در آمریکا، به وی داده شود. این یکی از دلایل دریافت رشوه از سوی این شبکه است که مدیریت آن بر عهده مردی اهل کالیفرنیا بود. در برخی موارد نیز به دانشجویان سهمیه ورزشی اعطا می‌شد.

البته به نظر می‌رسد برخی از این دانشگاه‌ها که از مشهورترین دانشگاه‌های جهان نیز هستند، در جریان این گونه اقدامات کارکنان خود نبودند. همچنین به نظر می‌رسد دانشجویان نیز در جریان اقداماتی که والدینشان انجام می‌دادند نبودند. به هر حال انتظار می‌رود دستگاه قضایی برخورد جدی با این پرونده داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار