معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تغییرات مثبت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده/ تحقق برنامه ملی بازآفرینی شهری مستلزم تدوین ساز و کاری مناسب است

پژمان از تغییرات مثبت در ارائه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: امیدواریم با واگذاری این تسهیلات بتوانیم نوسازی و توسعه بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

تغییرات مثبت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده/ دست‌یابی به یک زندگی ایده‌ال در محلات باز‌آفرینی شهری ضروری استمحمد پژمان، مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آماده‌سازی و نوسازی ۲۷۰ محله یک اقدام هدف‌گذاری شده است، گفت: هدف ما از ساخت و احداث ۲۷۰ محله آن است که در یک منطقه و یا یک شهر تمام نواقص آن برطرف شود و جمعیتی که در این محله‌ها زندگی می‌کنند، بتوانند به یک آرامش و زندگی ایده‌آل دست یابند.

وی افزود: منابع مالی ساخت این ۲۷۰ محله از سوی بخش خصوصی است و اگر قرار است واحد مسکونی نو شود دولت خدمات و امکاناتی ایجاد کرده که بتواند اقدامات و برنامه‌های لازم را برای نوسازی این واحد‌ها انجام دهد.

پژمان اظهار کرد: ارائه تسهیلات و پرداخت تخفیفات در پروانه‌های ساختمانی از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که در دستور کار قرار دادیم، ولی اجرای اصلی ساخت این واحد‌ها بر عهده مردم است و تا زمانی که مردم از ساخت و اجرای این واحد‌ها استقبال نکنند، عملیاتی کردن آن امکان‌پذیر نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: چرا اراضی رها شده در شهرها تعیین تکلیف نمی‌شود؟/ دستگاه‌های اجرایی، اراضی مازاد خود را اعلام نمی‌کنند


مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه در سال ۹۷ مشکل کمبود سرا‌های محله، مدرسه و خانه‌های بهداشت را در محلات مختلف برطرف کرده‌ایم، گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه ما اجرا و ارائه طرح‌های مختلف برای نوسازی محلات در شهر‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را تغییر داده‌ایم، گفت: خوشبختانه تمام این تغییرات به نفع مردم بوده است و امیدواریم با واگذاری این تسهیلات بتوانیم نوسازی و توسعه بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

پژمان بیان کرد: ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه در طول ۵ سال گذشته در نظر گرفته شد، اما این برآورد پیش از تورم بوده و با وضعیت کنونی این عدد باید ضربدر ۲ و یا ۳ شود.

مدیرعامل شرکت عمران باز‌آفرینی شهری تأکید کرد: باید در کلان‌شهر‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد و در دیگر شهر‌ها تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با همین سود پرداخت شود.

وی یادآوری کرد: این تسهیلات برای سازندگان حرفه‌ای تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان است که ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و ۶۰ میلیون تومان باقیمانده با سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

پژمان اظهار کرد: تحقق برنامه ملی باز‌آفرینی شهری مستلزم تهیه و تدوین سازوکار سازماندهی شده مناسب است تا این موضوع به عنوان یک دغدغه ملی ساماندهی شود.

انتهای پیام/

دست‌یابی به یک زندگی ایده‌ال در محلات باز‌آفرینی شهری ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار