برگزاری چهارمین ملاقات مرزی فصلی مشترک کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق

چهارمین ملاقات مرزی فصلی مشترک کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق در قصرشیرین برگزارشد .

برگزاری چهارمین ملاقات مرزی فصلی مشترک کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دیدار مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین ملاقات مرزی فصلی مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در پایانه مرزی پرویز خان به منظور توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی دو کشور ایران و عراق، ملاقات مشترک مرزی کلانتران مرزی جمهوری اسلامی ایران در منطقه قصرشیرین و جمهوری عراق در منطقه سلیمانیه در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد.
 
سرهنگ "کریمی فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین درپایانه پرویز خان از سرتیپ " فخرالدین عبدالله محمد سعید "کلانتر مرزی منطقه سلیمانیه کشور جمهوری عراق استغبال کردو با " فخرالدین عبدالله محمد سعید " کلانتر مرزی منطقه سلیمانیه در خصوص حل و فصل مشکلات مرزی دوجانبه ونیز توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در پایانه مرزی پرویزخان به بحث و گفتگو پرداختند.
 
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این دیدار گفت : با اقدامات صورت گرفته مرز‌های قصرشیرین هم اکنون از امنیت پایداری برخوردار است و حفظ این امنیت برای حضور مرزنشینان از اولویت‌های کاری است.
 
فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در نشست با همتای عراقی خود کنترل دقیق نوار مشترک مرزی از سوی مرزبانان هر دو کشور را موجب تحکیم انتظامات مرزی دانسته و افزود: همکاری نزدیک و پایاپای توسط نیرو‌های مرزبانی دو کشور موجب تثبیت امنیت در نوار مشترک مرزی خواهد گردید.
 
کریمی فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین با اشاره به اقدامات موثر انجام گرفته توسط هنگ مرزی قصرشیرین در رابطه با تامین امنیت مرز‌های مشترک از طرف عراقی خواست که با ارتقاء بیش از پیش کنترل نوار مرزی با عناصر مسلح غیر قانونی و قاچاقچیان به طور جدی برخورد نمایند.
 
حجت الله کریمی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می‌شود تا با برگزاری این نشست‌های فصلی این امنیت حفظ شود وی افزود در حال حاضر در مرز‌های مشترک هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و امید است این امنیت کماکان حفظ شود.
 
وی در ادامه مهمترین اولویت قابل بحث در این نشست را مبارزه با گروهک‌های تروریستی، مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالا‌های ایرانی به عراق وتامین امکانات رفاهی رانندگان ایرانی در کشور عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات، حفظ و نگهداری علائم و میله‌های مرزی، مشروبات الکلی و حضور بموقع در ملاقات‌های مرزی بیان کرد.
 
وی افزود:نیرو‌های مرزبانی عراق در خصوص کنترل بیشتر نوار مرزی اقدامات تامینی و امنیتی را افزایش دهند.
 
کریمی همچنین رعایت و اجرای دقیق پروتکل‌ها و قوانین مرزی از سوی هر دو طرف را بستر ساز امنیت مطلوب در نوار مرزی دانست و بر گسترش همکاری‌ها در کنترل نوار مرزی تاکید کرد.
 
در این دیدار همچنین، کریمی ضمن توجه دادن همتای عراقی خود به تأمین امنیت هر چه بیشتر مرز، خواستار مسائلی همچون: برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح و مهمات، مشروبات الکلی واحشام، بازدید و حفظ و نگهداری از میله‌های مرزی بصورت مشترک توسط دو کشور و شد.
 
کلانتر مرزی عراق مستقر در سلیمانیه نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد.
 
سرتیپ "فخرالدین عبدالله محمد سعید" بیان داشت: از جانب مرز‌های ایران احساس امنیت میکنیم، بیشترین تعامل و همکاری بین همسایگان ما با ایران است، ایران دوست و برادر عراق است، اگر نشست یا ملاقاتی برگزار میکنیم نه برای برطرف کردن مشکل بلکه برای تحکیم روابط برادری است و این چیزی نیست جز لطف خداوند، و ما آماده ایم هر زمان لازم شد با هم ملاقات مرزی داشته باشیم.
 
وی افزود: با توجه به اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های فی مابین باید بیش از پیش افزایش یابد.
 
در ادامه طرفین ضمن ارزیابی مثبت سطح فعلی همکاری‌های دو جانبه، به منظور تأمین نظم و امنیت در مرزها، بر ضرورت حسن تعامل و همکاری موجود تأکید نمودند و پس از بررسی مسائل و مشکلات مرزی دو جانبه صورتجلسه‌ای در ۶ بند به امضاء طرفین رسید
برچسب ها: تسهیلات ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار